„V stredu (18.7.) asi o 8. hodine KDI vykonal kontrolu dopravných značiek a dopravných zariadení na ceste I/61 (Senecká cesta). Výsledok kontroly bol bez nedostatkov,“ povedal inšpektorát. Ako podotkol, že uskutočnili aj opakované rokovania so stavebníkom D4 a R7 so žiadosťou o minimalizovanie pohybu nákladných vozidiel počas rannej a poobednej špičky, prípadne o vykonávanie prác v nočných hodinách.

Šesť návrhov

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal koncom júna inicioval koordinačné stretnutie dotknutých orgánov. „Jeho výsledkom je 6 praktických návrhov, ktoré pomôžu zmierniť dopady na plynulosť dopravy v čase výstavby D4 a R7,“ uviedla hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer.

Ide napríklad o vytvorenie pozície splnomocnenca pre výstavbu obchvatu, ktorý bude koordinovať projekt a jeho komunikáciu. Medzi návrhmi je aj včasné zverejnenie podrobného harmonogramu prác, zvolenie reálnych obchádzkových trás či vybudovanie dočasných záchytných parkovísk s kyvadlovou dopravou.

„Stretnutie s ministrom dopravy Árpádom Érsekom, na ktorom chcel primátor prerokovať tieto požiadavky a ďalší postup, sa malo uskutočniť minulý týždeň. Ministerstvo stretnutie nateraz odložilo, bez stanovenia náhradného termínu, o ktorý sa usilujeme,“ podotkla Z. Onufer.

BSK avizuje, že opravu cesty Chorvátsky Grob – Čierna Voda ukončí už budúci týždeň, teda o mesiac skôr, ako bolo naplánované, a tým výrazne odľahčí dopravu v okolí Bratislavy.

„Aj keď bratislavské mestské komunikácie a cesta I/61 do Senca nie je v správe BSK, požiadali sme dopravnú políciu o koordináciu dennej premávky počas špičiek. Z nášho pohľadu je riadenie dopravy fyzicky priamo policajtmi jediná možnosť, ako v tejto situácii pomôcť doprave,“ uviedla vedúca tlačového oddelenia BSK Veronika Beňadiková.