Rastúce množstvo funkcií palubných systémov automobilov robí konštruktérom nemalé vrásky na čelách. Nejde o funkčnosť, tú majú premyslenú do posledných detailov, starosti im skôr robí spôsob, ako urobiť všetky funkcie pre posádku dostupnými. Problém veľkého množstva tlačidiel na palubných doskách vyriešili dotykovými multifunkčnými obrazovkami s prakticky nekonečným množstvom „virtuálnych“ tlačidiel. Neustály vývoj zábavných a komfortných systémov na palubách súčasných áut však kladie veľké nároky aj na veľkosti a počet dotykových displejov rozložených po palubných doskách, stále je totiž prvoradé hľadisko bezpečnosti. Posádka by tak mala stále väčší počet funkcií ovládať intuitívne a pokiaľ možno bez toho, aby ich ovládanie odpútavalo pozornosť.

Automobilka Audi však nevidí budúcnosť automobilových kokpitov vo veľkom počte displejov a dotykových obrazoviek. Čo je trochu prekvapivé, práve od značky, ktorá najnovšej generácii svojich áut priniesla nie dva, ale rovno 3 až 4 displeje. No vývoj v rámci firmy, samozrejme, napreduje. A dnes to už niektorí zástupcovia značky považujú za minulosť.

Podľa jej dizajnérskeho tímu zaoberajúceho sa návrhmi interiérov bližšej aj vzdialenejšej budúcnosti nás čaká ústup od veľkých ovládacích displejov a prechod ku kvalitnému hlasovému ovládaniu. Tým sa počet obrazoviek v aute zminimalizuje, dizajn kabín budúcnosti bude štylisticky čistejší, vznikne viac miesta a hlasové ovládanie urobí jazdu v konečnom dôsledku pohodlnejšou a bezpečnejšou. Celý rad funkcií navyše bude môcť ovládať každý člen posádky, nielen vodič, či jeho spolujazdec vpredu.