Nové 4-valce dostanú samozrejme turbo aby sa vyrovnali výkonom dnešným agregátom. Turbo motory majú oproti atmosférickým jednotkám niekoľko nevýhod. Tak prečo to Porsche robí? Asi tušíte odpoveď... Nie je to dopytom zákazníkov, ale prísnymi emisnými normami. Porsche potrebuje jednoducho znížiť množstvo vypúšťaných emisii, aby sa vyhlo plateniu vysokých pokút. Zavedením 4-valcových motorov chce automobilka znížiť emisie o 15%. Nový plochý 4-valec bude mať  pravdepodobne 2,0 litrový objem a niekoľko výkonových špecifikácií.

„Porsche sa v posledných rokoch úspešne vyhýbalo nasadeniu downsizingovaných motorov. Bohužiaľ, táto vlna dostihla aj Porsche.“

Nové motory prídu s nižšou papierovou spotrebou. Samozrejme, nič nie je zadarmo a spotrebe padnú za obeť iné veci. Prvou je samozrejme zvuk. Typickú kulisu 6-valcového motoru boxter nahradí niečo na štýl prepĺňaného 4-valcového Subaru. To nie je až taká tragédia, veď aj 4-valcový boxter znie fajn. Druhou a oveľa podstatnejšou vecou o ktorú motor príde, je okamžitá reakcia motora na zošliapnutie plynového pedálu. Kým v prípade rodinného hatchbacku vás tento hendikep až tak veľmi netrápi, v prípade športového motora áno! Zhoršuje totiž ovládanie auta. Treťou nevýhodou je pravdepodobne vyššia spotreba pri športovej jazde. Tragikomické, nie? Turbo motory sú známe tým, že v čiastočnom zaťažení toho veľa nezožerú, preto sa hodia na pohodovú jazdu krajinou (v podobných podmienkach prebieha aj európsky merací cyklus spotreby). Ale rýchla jazda s turbo motorom dokáže z nádrží cucať benzín neskutočným tempom. Takí majitelia Subaru STI by vedeli rozprávať...

Caymanu zobrali dva valce, kvôli 15% papierovému zníženiu spotreby.

Niekto môže tvrdiť, že sa Porsche vracia späť v histórií k 4-valcovým modelom. Tými boli v minulosti napr. typy 356, 550, 924 a 944. Posledné menované malo dokonca turbo motor. Ale ten slúžil na zvýšenie výkonu a nie na papierové znižovanie spotreby, ako je tomu dnes.

Ďalšia zatiaľ nepotvrdená špekulácia hovorí o tom, že 4-valec sa môže objaviť aj v rade 911. Nestalo by sa tak po prvýkrát. V minulosti existoval model 912, ktorý mal tvar klasickej 911-tky, ale vo svojích útrobách skrýval 4-valcový boxer z typu 356.

Prvé Porsche 356 malo 4-valcový boxer motor.

Nakoniec predsa len jedna dobrá správa. Fanúšikovia Porsche si môžu utrieť slzu. Pripravovaný ostrý Cayman GT4 (obdoba 911 GT3) ostane verný šiestim valcom a atmosférickému plneniu.

Zdroj: autoforum, carscoops