EV6 GT je najvýkonnejším modelom v histórii značky. Dvojica synchrónnych elektromotorov totiž ponúka 430 kW (585 koní) a krútiaci moment až 740 Nm. Elektrická Kia vďaka tomu zrýchli na stovku len za 3,5 sekundy, a to aj napriek značnej pohotovostnej hmotnosti takmer 2200 kg. 

Verzia GT okrem toho dostala aj upravený podvozok. Vpredu sú pružiny mäkšie o 9 percent a vzadu naopak pevnejšie o 11 percent v porovnaní so štandardným modelom. Svetlá výška klesla o 5 mm a úpravou prešli aj nápravy. Vzadu nájdete viacprvkové zavesenie so stabilizátor o 15 % pevnejším v porovnaní s bežnou EV6, zatiaľ čo predná náprava má novú geometriu a kinematiku. Toto všetko je schované do karosérie, o ktorej by ste na prvý pohľad asi nepovedali, že sa dokáže rozbehnúť na 260 km/h. Opak je však pravdou a EV6 GT dokáže byť skutočne zábavným autom. 

Powerslidy na počkanie? Žiadny problém

Dokazuje to aj video, ktoré pred pár dňami pridal na YouTube francúzsky kanál L’argus. Jeho redaktori zobrali Kiu na to najpovolanejšie miesto sveta rýchlych kolies, legendárny Nürburgring. Ak si myslíte, že EV6 GT dostala od „okoloidúcich“ poriadne naložené, ste na omyle. Elektromobil naplno odhalil svoju dynamiku, veľmi dobre naladený podvozok a aj to, že vie byť riadnym chuligánom. Kia nielenže poľahky nechala za sebou viaceré športové stroje vrátane niekoľkých modelov BMW M, no zároveň jej nie je cudzia ani jazda bokom. Vodič predviedol hneď niekoľko parádnych kontrolovaných šmykov a miestami doslova jazdu na hrane. Áno, elektromobilom chýba istý typ emócií, ale to neznamená, že s nimi nemôže byť zábava.