Elektrická Škoda Citigo bola v poslednom období jednou z hlavných postáv mladoboleslavskej Škody. Teda aspoň v prípade, že sa hovorilo o nastupujúcej vlne elektromobility, flotilových emisiách a spôsobu ich znižovania. Nie je žiadnym tajomstvom, že automobilky dnes používajú elektrické a elektrifikované autá najmä ako účinný nástroj na znižovanie flotilových emisií, vďaka ktorému môžu „beztrestne“ predávať autá so spaľovacími motormi. A tiež dnes už nikoho neprekvapuje ani fakt, že na elektrických autách fabriky zatiaľ nezarábajú. Často je to skôr naopak a ich výrobu zatiaľ dotujú. V konečnom dôsledku sa im to však vyplatí, pretože automobilkám údajne ušetria na spomínaných pokutách. Skrátka divadlo, ako sa patrí.

Stojí nás peniaze, ale zatiaľ ho potrebujeme

Rovnaké poslanie má aj Škoda Citigo-e iV, s príchodom prvého plnohodnotného elektromobilu Škoda postavenom na platforme MEB by však jeho štafetu prebrala práve Škoda Enyaq. Jej technika už zodpovedá reálnym potrebám zákazníkov, emotívny dizajn priťahuje podstatne viac ako pri Citigu a čo je asi najdôležitejšie, ide o praktický rodinný crossover schopný plniť praktické požiadavky rodín. A čo Citigo-e iV? To má tak trochu smolu v tom, že sa blíži koniec jeho morálnej životnosti a celý koncern VW musí rozmýšľať, čo s nástupcami. Vyzerá to tak, že potenciálny trh na elektromobily tejto veľkosti je príliš malý na to, aby počty predaných áut zaplatili ich vývoj. V prípade najmenšej Škody totiž neprichádza do úvahy modernizácia, ale kompletne nový návrh reflektujúci zástavbu elektrického pohonu. Súčasné Citigo-e iV je totiž len improvizáciou plnou kompromisov. Zabúdať netreba ani na stále vysoké ceny komponentov elektrického pohonu, ktoré sa v malom aute „nerozpustia“ tak účinne, ako povedzme pri väčšom SUV. S vývojom síce ceny batérií pomaly klesajú a americký GM sa už vyjadril, že pošle na trh prvý cenovo dostupný elektromobil pre všetkých (údajne s ním Američania prídu skôr ako VW), na malé mestské auto s dĺžkou 3,5 m je to však stále veľa. Všetko preto nasvedčuje tomu, že sa s najmenšou elektrickou Škodu v ponuke čo nevidieť definitívne rozlúčime.

Elektrické Citigo-e iV už nefiguruje ani v konfigurátore slovenského zastúpenia Škoda Auto. Elektrický pohon ho predražil natoľko, že bez mechanizmu dotovania nedáva vôbec zmysel. To je však údel prvých elektrických áut na voľnom trhu.