Spomínate si na českého malosériového výrobcu elektromobilov MW Motors? Nedávno sme o ňom písali v súvislosti s elektrickým UAZ-om a teraz sa dostáva do pozornosti znova. Na trh totiž prichádza s elektrickým retro kupé Luka EV Traditional vybaveným elektromotorom s výkonom 55 kW (75 k) poháňajúcim jeho predné kolesá. Práve v použití jediného elektromotora spočíva rozdiel medzi verziou Traditional a skôr predstaveným kupé Luka EV. Ten mal pri každom kolese jeden malý elektromotor a cena takto postaveného auta bola 40 000 eur bez dane. Nová Luka EV Traditional však prichádza s jednoduchším a tichším riešením, ktoré cenu stiahlo o celých 25 % na výsledných 30 000 eur bez DPH.

Celkové rozmery auta sú 4050 x 1620 x 1220 mm. Karoséria je z kompozitu FRP. Luka EV Traditional je k dispozícii v štyroch farbách a ich kombináciách.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Luka EV Traditional používa elektromotor s výkonom 55 kW (75 k) s max. otáčkami 9000 ot./min. Podvozok je klasickej konštrukcie so vzperami MacPherson vpredu a zadným viacprvkovým zavesením.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Komfort s novým podvozkom

Konštruktéri prepracovali aj celohliníkový podvozok využívajúci vzpery Macpherson vpredu a viacprvkové zavesenie vzadu. Pred prednou nápravou je centrálny synchrónny elektromotor MWM s permanentným magnetom s výkonom 55 kW (75 k) a max. otáčkami 9000 ot./min. Jeho chladenie zabezpečuje vodný okruh. Medzi nápravami (rázvor 2300 mm) je uložený pevný hliníkový box (kvôli odvádzaniu tepla) s dvomi batériovými boxmi s kapacitou 26,4 kWh (Li-ion), ktorý autu zabezpečí normovaný dojazd 310 km. Maximálna rýchlosť retro kupé je 140 km/h, disciplínu 0 – 100 km/h zvláda za 9,8 s.