Len 54 kWh a skutočne využiteľných 50 kWh majú mať podľa britského týždenníku Autocar batérie nových elektrických modelov e-308 a e-308 SW, ktoré má Peugeot uviesť na trh v roku 2023. To je ekvivalent zhruba 19 litrov benzínu, z predbežne dostupných informácií by však nový francúzsky elektrický hatchback a odvodené kombi mali mať dojazd viac ako 400 kilometrov. Ako je to možné?

To v tejto chvíli samozrejme nevieme, alebo presnejšie povedané nevieme oficiálne, v zákulisí sa však hovorí o tom, že Stellantis v tomto a svojich ďalších elektromobiloch použije nový typ článkov NMC811 s vyšším podielom niklu a mangánu a menším obsahom kobaltu. Táto batéria má by schopná poskytnúť obom elektrickým Peugeotom vysokú prevádzkovú efektivitu so spotrebou len 12,5 kWh na 100 kilometrov, čo zodpovedá približne 4,8 l/100 km benzínu.

156 koní na 1,6 tony

Elektrická 308 bude poháňaná len jedným elektromotorom, ktorý by mal mať maximálny výkon 156 koní (o 30 viac v porovnaní s e-208) a najvyšší krútiaci moment 270 newtonmetrov. Prostredníctvom jednostupňovej redukčnej prevodovky bude roztáčať predné kolesá a majitelia budú môcť novinku nabíjať výkonom 100 kW.

Navzdory väčší batériám v porovnaní s benzín-elektrickým modelom by sa pohotovostná hmotnosť mala stále pohybovať okolo 1600 kilogramov, teda na úrovni hybridnej 308. Očakáva sa, že hatchback vďaka akumulátorom umiestneným pod podlahou ponúkne batožinový priestor s objemom okolo 360 litrov, čo opäť zodpovedá Peugeotu 308 PHEV a približne o 50 litrov zaostáva za modelmi so spaľovacími agregátmi.

Peugeot očakáva, že elektromotormi vybavené e-308 mohli tvoriť približne dvadsať percent predajov tejto typovej rady, presnejšie povedané tento odhad prezradila Autocaru projektová manažérka „tristo-osmičky“ Agnès Tesson-Faget.

Výroba nového batériového modelu má byť zahájená v júli 2023, pričom Peugeot e-308 bude zdieľať svoje základy i techniku s Opelom Astra-e. Jeho debut bol už tiež potvrdený na budúci rok a obe autá sa pokúsia odlákať zákazníkov zaujímajúcich sa o Volkswagen ID.3, Nissan Leaf či Renault Mégane E-Tech.

zdroj: Autocar