Ak sledujete dianie v koncerne Stellantis pozornejšie, zmeny v technike elektrickej Mokky vás asi neprekvapili. Nový elektromotor a vylepšená baterka sa už objavili v prepracovanom Peugeote e-208, novej e-308 a nakoniec i v nedávno predstavenom Opeli Astra Electric, ktorý zároveň čosi naznačil aj o úpravách nomenklatúry.

Výsledkom je Mokka Electric namiesto Mokky-e, pričom to odpadnuté písmenko a pomlčka za pôvodným menom s veľkou pravdepodobnosťou súvisí s Peugeotom, ktorý označuje svoje autá veľmi podobne a v novom formáte sa to už nebude nikomu pliesť.

Viac elektrických koní, maximálka sa nemení

Opel v súvislosti s predstavením modernizovanej Mokky zverejnil jedinú fotografiu a aj z toho usudzujeme, že novinka sa od predchodcu zovňajškom nijako neodlišuje. Technika je ale iná.

Pôvodný elektromotor ponúkal 136 koní a 260 Nm. Ten nový má identický krútiaci moment, ale výkon poskočil na 156 koní. Či sa zmenila aj dynamika, zatiaľ nevieme. Opel totiž v oficiálnej tlačovej správe uvádza „zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod desať sekúnd“, ale už výbehový model zvládol túto disciplínu za rovných 9 sekúnd, takže uvedená floskula nám toho veľa neprezradila. Maximálnu rýchlosť naopak poznáme, ostáva na pôvodnej elektronicky obmedzenej hranici 150 kilometrov za hodinu.

Podobne sa zmenila i kapacita. Narástla z 50 na 54 kWh a pri súčasnom znížení priemernej uvádzanej spotreby zo 17,8 na 15,2 kWh na 100 km sa automobilke podarilo predĺžiť papierový dojazd z 324 na 406 kilometrov, teda o 25 percent. Rýchlosť nabíjania sa nezmenila. Auto zvládne 100-kilowattovú rýchlonabíjačku, takže lítiovo-iónovú baterku by ste mali v ideálnom prípade nabiť na 80 percent v priebehu pol hodiny.

zdroj: Opel, Stellantis