Vyhriatie kabíny v konvenčných autách so spaľovacím motorom nejakú dobu trvá. Vozidlo a najmä samotný agregát sa musí dostať na prevádzkovú teplotu, čo však pochopiteľne môže zabrať niekoľko minút, obzvlášť vo veľmi chladnom počasí. Prvé kilometre tak vodiči väčšinou absolvujú ešte v zimných bundách.

Na druhej strane by mali byť elektromobily schopné ohriať interiér o niečo rýchlejšie. Batériové vozidlo totiž okamžite využíva energiu z akumulátorov a vyhrievanie kabíny tak nemusí čakať na teplo motora, ako je tomu v prípade tradičných áut. Predpoklad je teda jasný: elektrické vozidlá by mali byť schopné zohriať posádku rýchlejšie. Skutočne?

Čo hovorí prax 

Odpoveď na túto otázku očividne zaujímala aj tvorcov obsahu youtubového kanálu s názvom Truck King. Rozhodli sa preto porovnať rýchlosť zohriatia interiéru elektrického Fordu F-150 Lightning a o pár rokov staršieho benzínového modelu Dodge Caravan. Zobrali si k tomu stopky a klasický teplomer. Cieľom bolo zistiť, ako rýchlo stúpne teplota z 1 na 18 °C. 

Zážihovému Caravanu to trvalo 14 minút a 6 sekúnd. Následne prišiel rad na elektrický Ford. Ten mimochodom využíva odporový ohrievač a nie tepelné čerpadlo, ktorý síce spotrebuje o niečo viac energie, no na druhej strane by mal byť rýchlejší. To potvrdil aj samotný test, pričom rozdiel v porovnaní s benzínovým autom bol priepastný. Ford F-150 Lightning zohrial kabínu z jedného stupňa na zhruba 20 °C len za 4 minúty a 34 sekúnd, pričom z elektrického dojazdu ubudol len kilometer. Prekvapivý výsledok, alebo ste takýto rozdiel čakali

Zdroj: Truck King