Spoločnosť McKinsey and Co. vykonala medzi japonskými majiteľmi týchto ekologických áut prieskum. Podľa jeho výsledkov, by si elektromobil nekúpila až tretina terajších užívateľov. Japonci priznávajú, že podľahli vidine nízkych nákladov a nechali sa ovplyvniť vynikajúcim prvým dojmom. Nakoniec však každodenné používanie týchto áut vôbec nebolo také skvelé a lacné, ako očakávali.

Ľudia, ktorí podľahli elektromobilovému ekologickému trendu začínajú pomaly precitať do reality. Ak by vlády jednotlivých krajín takéto autá nedotovali, ich predaj by prakticky neexistoval.
Pre väčšinu ľudí bude pri kúpe auta rozhodujúcim faktorom cena. Elektromobily sú jednoducho drahé.

Pre väčšinu ľudí bude pri kúpe auta rozhodujúcim faktorom cena. Elektromobily sú jednoducho drahé.

Na prvý pohľad, jedna tretina nie je až tak veľa. Musíme si však uvedomiť, že predaje týchto áut nedosahujú ani jedno promile celosvetového trhu. Barack Obama napríklad očakával, že v roku 2012 dosiahnu automobilky v USA ročný predaj elektromobilov jeden milión kusov. Svoje očakávanie samozrejme podporoval štedrými dotáciami. Realita je 50 tisíc kusov predaných elektromobilov v roku 2012.

Ak automobilky rýchlo nevymyslia spôsob, ako urobiť z elektromobilov praktické autá na každý deň, prídu aj o tých niekoľko ekologicky naladených zákazníkov. My ostatní sa budeme skladať na dotácie stále väčšou a väčšou sumou.

Zdroj: autoforum.cz

Prečítajte si aj: Ex-šéf automobilky Volvo: elektromobily sa neuchytia skôr ako za 15 rokov