Dnes je už takmer jasné, že príchod emisnej normy Euro 7 bude jedným z posledných klincov do rakvy áut s klasickými spaľovacími motormi. Európski zákonodarcovia sa legislatívnymi krokmi snažia čo najrýchlejšie skrátiť pôsobenie áut so spaľovacími motormi a uprednostniť príchod batériových elektromobilov. Proti myšlienke čistejšieho ovzdušia a ochrany klímy netreba mať žiadne námietky, obrovský tlak na ústup spaľovacích motorov bez možnosti voľby plnohodnotnej alternatívy však zaváňa silnou politickou objednávkou. Aby však automobilky prežili, nezostáva im nič iné, ako pretransformovať svoje výrobné portfóliá v prospech elektrických áut. Dokazuje to aj Mercedes-Benz, ktorý sa pripravuje na výraznú redukciu aktuálnych benzínových a naftových motorov.

Polovicu ich zarežeme, doplníme elektromobily

Šéf vývoja koncernu Daimler AG, Markus Schäfer, potvrdil, že príchod emisnej normy Euro 7 bude znamenať orezanie súčasnej ponuky benzínových a naftových motorov približne na polovicu. Vývojé oddelenie automobilky sa viac sústredí na vývoj elektrických áut, pričom použije aj finančné prostriedky ušetrené odchodom z Formule E. Schäfer však doplnil, že razantný prechod k elektromobilite koncern uskutoční len tam, kde to podmienky umožnia. Inými slovami, tam, kde nie je protiemisná legislatíva tak prísna, ako v EÚ, zostane Mercedes-Benz aj naďalej pri autách so spaľovacími motormi. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že kým na spaľovacích motoroch automobilky zarábajú, elektromobily musia zatiaľ dotovať. 

zdroj: Reuters, Daimler AG