4-valcový F-Type má 300 k a 400 Nm. Na stovku zrýchli za rovnakých 5,7 s ako základný V6 a kombinovanej prevádzke spotrebuje o 1,2 l/100 km menej benzínu.
Jaguar F-Type

Ani 4-valcový F-Type rozhodne nebude lenivý

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

4-valcový F-Type má pod kapotou benzínový motor Ingenium s objemom 2,0 litra, prepĺňaný Twin-scroll turbom. Do tohto veľmi schopného a suverénneho športiaku automobilka logicky zvolila jeho najvýkonnejšiu verziu. V základnom F-Type tak ponúkne 221 kW, čo je rovných 300 koní pri 5 500 ot/min. Ani hodnota krútiaceho momentu rozhodne nie je na zahodenie. Na zadnú nápravu totiž putuje rovných 400 Nm v rozmedzí 1 500 až 4 500 ot/min. Tieto parametre stačia F-Type na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 s, a to aj vo verzii kupé aj roadster. Maximálna rýchlosť je tiež v oboch prípadoch rovnaká s veľmi slušnou hodnotou 249 km/h. Motor je zatiaľ spojený výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Quickshift.

Jaguar F-Type

4-valec Ingenium ponúkne 300 k a 400 Nm

Už vieme, že dynamicky je na tom 4-valcový F-Type naozaj dobre. Veď má iba o 29 kW (40 k) a 50 Nm menej ako základný 6-valec. V zrýchlení na stovku sú na tom dokonca tieto dve verzie úplne rovnako (5,7 s aj pri verzii V6). Iste vás teda zaujíma, či sa oplatí obetovať dva valce v prospech spotreby. Nuž, 4-valec si podľa výrobcu v kombinovanom cykle vypýta 7,2 l/100 km. Základná výkonová verzia motora V6 s kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou by si mala vystačiť s 8,4 l/100 km. Čo sa týka samotnej ceny auta, tá ešte pre slovenský trh nie je určená. No v Nemecku 4-valcový F-Type začína na 57 200 € vrátane dane. Najlacnejší 6-valec tam kúpite za 66 200 € aj s daňou (s manuálnou prevodovkou).

Jaguar F-Type

Okrem spotreby má však menší motor priniesť ešte jednu výhodu. Tou sú lepšie jazdné vlastnosti vďaka nižšej hmotnosti. Už pri našom teste Jaguaru F-Type sme si všimli, že je pomerne ťažký. Napriek tomu je však výborne ovládateľný a výbušný. A práve agilita a ovládateľnosť v zákrutách by mali byť pri 4-valcovej verzii ešte lepšie. Radový 4-valec je totiž o 52 kg ľahší ako motor V6.