Kúpiť auto v bazári je v drvivej väčšine prípadov omnoho lacnejšie ako kupovať nové priamo od predajcu.

Na Slovensku a v Č­eskej republike sieť autobazárov predala v roku 2014 dokopy 63 613 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast vo výške 12,3%. Je nutné povedať, že dané číslo obsahuje aj malé predaje v Maďarsku a Rusku. Na daných trhoch však pravdepodobne nedošlo k žiadnym výrazným číslam najmä kvôli nedávnemu otvoreniu prvých pobočiek.

Plán spoločnosti na tento rok znel, že chce dosiahnuť métu 63 tisíc vozidiel. Evidentne sa jej to podarilo a dosiahli najlepšie čísla od roku 2007. Tlačová správa však napriek tomu nezverejňuje, koľko vozidiel kúpili Slováci. Škoda. Na druhej strane však vieme, že priemerná cena predaného auta v rámci celej skupiny predstavovala 6138 €. Najviac áut sa predalo v auguste, konkrétne ľudia kúpili 5947 áut.

Slovenským štatistikám predaja už tradične kraľuje Škoda Fabia a za ňou nasleduje Octavia. Pre porovnanie v Česku má prvá dvojica opačné poradie.

Skupina AAA AUTO má za sebou v roku 2014 viac ako 63 tisíc predaných áut.

V poslednom roku stúpol záujem o jazdené autá najmä zo strán firiem a živnostníkov. Na Slovensku je najobľúbenejším autom už tradične Škoda Fabia, ktorú nasleduje Octavia. Tretie miesto obsadil VW Passat, za ním je Golf. Piata priečka patrí Fordu Focus. Prvá päťka Českej republiky je úplne rovnaká. Jediný rozdiel je v poradí.

Bohužiaľ, oficiálne štatistiky predaja jazdených áut na Slovensku neexistujú. Musíme si teda vystačiť s číslami najväčšieho hráča na trhu. Z daného je úplne jasné, že Slováci a Česi mali v minulom roku väčší apetít po jazdenkách.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Test jazdenky Škoda Superb