Kupé R8 s dĺžkou 4,44 m, šírkou 1,9 metra, s výškou 1,25 metra a s rázvorom 2,65 metra dostalo svoj zaslúžený facelift. Po prvý raz ho na vlastné oči uvidíme opäť na tohtoročnom autosalóne v Paríži.

Ak nie ste beznádejne zamilovaný fanatik do Audi R8, dizajnové zmeny pravdepodobne nepostrehnete. Ide o detaily. Hlavným ťahákom exteriéru sú nové hlavné LED svetlomety, ktoré budú pre všetky verzie R8 štandard. Zmenou prešla aj maska chladiča. Vstupy vzduchu pod svetlami mali doteraz dve lamely. Po novom tam budú tri. Rovnaká zmena postihla aj zadné výduchy. Na tejto strane navyše pribudli nové koncovky výfuku.

Do vnútra pribudlo niekoľko nových materiálov čalúnenia a dizajnéri zmenili grafiku prístrojovej dosky.

Ešte predtým ako rozoberiem motory, mali by ste vedieť, že ďalšou významnou zmenou je nová prevodovka. Šesťstupňová prevodovka R tronic musí čiastočne ustúpiť novej dvojspojkovej prevodovke S tronic so siedmymi stupňami. Čiastočne preto, že v ponuke ostáva aj pôvodná prevodovka. S ňou je však R8 pomalšia a má vyššiu spotrebu.

Výkon ostáva nezmenený. Motor V8 4,2 FSI má teda 316 kW (430 k) pri 7900 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 430 Nm nastupuje pri 4500 a končí pri 6000 otáčkach. Zrýchlenie na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálnou rýchlosťou 300 km/h sú samozrejmosťou. Výrobca uvádza priemernú spotrebu 12,4 l/100 km.

Za najväčšiu zmenu faceliftovanej R8 pokladám novú prevodovku, ktorá znižuje spotrebu a zlepšuje akceleráciou. Za povšimnutie stoja aj LED svetlá, ktoré sú súčasťou základnej výbavy.
R8 má aj menšie úžitkové vlastnosti. Vpredu je batožinový priestor s objemom 100 litrov. Coupé má za sedadlami ďalších 90 litrov.

R8 má aj menšie úžitkové vlastnosti. Vpredu je batožinový priestor s objemom 100 litrov. Coupé má za sedadlami ďalších 90 litrov.

Napriek dobám downsizingu v ponuke ostáva aj desaťvalec FSI s objemom 5,2 litra. Maximálny výkon 386 kW (525 k) je pri 8000 otáčkach a špička krútiaceho momentu 530 Nm má miesto pri 6500 otáčkach. S ním zrýchli R8 na 100 km/h za 3,6 sekundy a ručička zastaví na hodnote 314 km/h. Priemerná spotreba je 13,1 l/100km. Pri správnej jazde určite nebude problém dosiahnuť číslo blízke nekonečnu. :)

Osemvalec štandardne stojí na 18 palcových a desaťvalec na 19 palcových zliatinových kolesách. Za nimi sú nové perforované brzdové kotúče. Vpredu brzdia 8 piestové a vzadu 4 piestové strmene. Ale Audi pripravilo ešte niečo lepšie.

Vrcholom všetkých špičiek bude R8 V10 Plus. Maximálny výkon je 404 kW (550 k). Pri 6500 otáčkach je k dispozícii krútiaci moment 540 Nm. S novou prevodovkou akceleruje R8 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálka 317 km/h nie je žiaden problém. Priemerná spotreba je tesne pod 15 l/100km.

7 stupňová prevodovka S tronic spolu s viskóznou spojkou zabezpečuje prenos krútiaceho momentu medzi nápravami. Za normálnych podmienok má predná náprava k dispozícii 15% krútiaceho momentu. V prípade potreby dostane ďalších 15%. Zadná náprava má samozrejme mechanický samosvorný diferenciál.

Audi zatiaľ zverejnilo len ceny pre nemecký trh. Základ R8 4,2 FSI štartuje na 113 500€, Spyder 124 800€. Desaťvalcové kupé Nemci budú predávať za 154 600€ a Spyder za 165 900€. R8 V10 Plus vyjde na 173 200€. Predaj v Európe začína koncom tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov