Nové BMW s pohonom predných kolies má zdieľať rovnakú platformu ako tretia generácia nového MINI. To, samozrejme, zahŕňa aj motory. Napríklad nový 1,5 litrový twinturbo trojvalec, čo je vlastne polovica radového prepĺňaného šesťvalca N54 známeho ako 35i. Má sa volať BMW radu 1. Čo znamená, že aktuálne BMW radu 1 asi premenujú na BMW 2. Túto značku si už BMW ošetrilo copyrightom a o sérii 2 sa hovorí už nejaký ten rok...

BMW sa snaží získať čo najviac klientov, celkom presne okolo 2 000 000 ročne. Pre dosiahnutie cieľa sa manažment neostýcha robiť rozhodnutia, ktoré sú klasickým fanúšikom úplne proti vôli...
Toto je druhá špekulácia možného vzhľadu BMW 1 GT (foto: worldcarfans a autofan.be)

Toto je druhá špekulácia možného vzhľadu BMW 1 GT (foto: worldcarfans a autofan.be)

Keď BMW vyrobí prvé auto s predným pohonom, svet už nebude ako predtým. Keď pred 18 rokmi vyrobil Mercedes-Benz prvú predokolku A klasse, až také veľké halóóó to nebolo. Nepochybne aj preto, že Medveď sa na rozdiel BMW neprofiloval ako športová značka v ktorej DNA je zapísané hlavne to, že poháňa buď zadné, alebo všetky štyri kolesá. O to ťažšie sa bude zástupcom značky argumentovať a vysvetľovať tento doslova kultúrny šok. Fanúšikovia značky si za ostatných pár rokov museli zvyknúť na to, že BMW predáva viac xDrive ako sDrive, už v ponuke nemá atmosférický motor, že označenie modelov je komplikovane mätúce a už nedáva zmysel ako kedysi, že BMW M už vyrába aj naftové verzie... Dá sa povedať, že príchod predokolky zborí aj poslednú a najväčšiu filozofickú zásadu značky. Je celkom isté, že toto neznamená pomalé vyhunutie zadokoliek. Tie budú naďalej tvoriť základ ponuky výrobcu.