Keď sa v roku 1976 objavil na trhu prvý Ford Fiesta, len málokto by predpovedal fenomenálny úspech tohto vozidla a takú dlhú sériovú výrobu, ktorá pretrvala až do súčasnosti. Model Fiesta má viac ako 40-ročnú históriu a v rôznych obdobiach dokázal dominovať rebríčkom najpredávenejších automobilov v krajinách Európy.

Tento príbeh však teraz čaká koniec, od budúceho roku model Ford Fiesta končí a jeho výroba bude nadobro zastavená. Stala sa obeťou zmeny preferencií zákazníkov, ktoré sa výrazne posunuli smerom ku crossoverom a SUV. Pri príležitosti prechodu na elektromobilitu tak Fiesta dostane „stopku“ a v nemeckom Kolíne nad Rýnom začnú vyrábať nový elektrický crossover strednej veľkosti, píše portál Insideevs.de.

Takto vyzerala druhá generácia Ford Fiesta.

Fiesta splnila svoju úlohu

„Nebolo to veľké ani extravagantné auto, ale bolo to vozidlo pre každého,“ hovorí hlas v imidžovom videu, ktoré zverejnil Ford na svojom oficiálnom Twitteri pre nemecký trh. „Popri vítaní úplne novej elektrickej doby sa lúčime s malým autom, ktoré formovalo jednu celú éru,“ uvádza americká automobilka.



Cieľom Fordu je momentálne skorší prechod k elektromobilite. Automobilka chce do dvoch rokov uviesť na európsky trh tri nové osobné autá a štyri nové úžitkové vozidlá – všetky s elektrickým pohonom.

V prípade osobných áut by malo ísť o elektrickú verziu modelu Puma, jeden stredne veľký crossover a taktiež športový crossover. Štyri nové elektrické úžitkové vozidlá už boli medzičasom predstavené, nachádza sa medzi nimi napríklad aj model E-Transit Custom, o ktorom sme písali v samostatnom článku na Proficars.sk.

Dopyt po Fieste v poslednom období klesal, mnohí zákazníci Fordu uprednostnili radšej crossover Puma. Predaje Fiesty od januári do augusta 2022 medziročne klesli o 45 %, upozornil portál Insideevs. Svoj osud má pritom spečatený už aj veľký brat Fiesty: výroba Fordu Focus v Saarlouis sa skončí v roku 2025.

Závod Fordu v Kolíne nad Rýnom prechádza prestavbou, aby dokázal vyrábať elektromobily. Automobilka do nej investuje sumu vo výške okolo jednej miliardy eur. Pôvodné plány hovorili, že Fiesta a nový elektrický model budú istý čas schádzať z výrobnej linky paralelne, pričom len jedna z dvoch výrobných liniek mala byť prerobená na elektromobily. Teraz sa Ford podľa všetkého rozhodol, že aj druhá výrobná linka prejde zmenou skôr.

Celkovo by mal nemecký závod Fordu v Kolíne nad Rýnom vyrábať 200-tisíc elektromobilov ročne. „Do roku 2026 plánujeme v regióne predať viac ako 600-tisíc elektrických vozidiel,“ prezrádza svoje ambície v Európe americká automobilka.

Zdroj: Insideevs