Ak ešte stále krútite hlavou nad tým, prečo si automobilky týmto obmedzovaním ponuky v podstate pília pod sebou konár a otáčajú sa zákazníkom chrbtom, opäť raz musíme pripomenúť, že v tom nie je žiadny masochizmus a radosť im to určite nerobí. Výrobcovia tým jednoducho len reagujú na drastické pokuty za emisie a nič iné im v podstate neostáva, ak pre nich uvedené penále nemajú byť likvidačné.

Aj to je dôvod, prečo sa pod prednou kapotou modernizovaného Fordu Focus obrazne povedané prehnal uragán a zobral so sebou aj tých pár zaujímavých motorov, ktoré tam doteraz ešte pracovali. Aby sme boli konkrétni, v aktuálnej tlačovej správe by ste márne hľadali zmienku o benzínovom preplňovanom trojvalci 1.5 EcoBoost a odporúčali sa tiež obe výkonové verzie naftového štvorvalca 2.0 EcoBlue.

ST už len benzínové

Tým chceme povedať, že z ponuky vypadol aj dieselový Focus ST s výkonom 190 koní, takže na vrchole ostáva už len zážihové „eS-Téčko“ s pôvodným motorom 2.3 EcoBoost, ktorý má identických 280 koní a 420 Nm. Novinkou vo výbave tohto auta sú lepšie predné sedadlá, nové osemnástky, ktoré môžete vymeniť za 19-palcové disky, a ak si priplatíte aj za paket X, dostanete lepšie diódové svetlá Dynamic Pixel LED, spomínané väčšie kolesá a dodatočný režim Track s agresívnejšie naladenou odozvou plynového pedálu a benevolentnejšou stabilizáciou.

Pokiaľ ide o zvyšok motorov, vo Focuse naďalej ostáva vznetový štvorvalec 1.5 EcoBlue s výkonom buď 95 alebo 120 koní, pričom silnejšie prevedenie bude možné kombinovať nielen so štandardným šesťstupňovým manuálom, ale tiež osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Z benzínových pohonných jednotiek vám Ford bude môcť ponúknuť už len litrové turbo EcoBoost s výkonom 100, 125 alebo 155 koní. Na prostrednom variante je zaujímavý fakt, že bude dostupný bez elektrifikácie i ako mild-hybrid s nepatrne nižšou papierovou spotrebou. Dve najvýkonnejšie verzie motora 1.0 EcoBoost budú okrem šesťstupňového manuálu v predaji aj s novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift, ktorá umožní vypínanie motora v rýchlostiach pod 12 km/h.

Podobne ako Ford nedávno prepracoval Fiestu, aj v prípade faceliftovaného Focusu dizajnéri premiestnili logo z prednej hrany pred kapotou doprostred novej masky chladiča a podľa očakávania vymenili tiež oba nárazníky. Pre zákazníkov budú asi ešte o niečo atraktívnejšie sériovo dodávané plne diódové svetlá, ktoré vo vyšších výbavách budete môcť vymeniť za adaptívne LED.

Interiér sa pyšní novým multimediálnym rozhraním SYNC 4 s 13,2-palcovou dotykovou obrazovkou, navigáciou pripojenou ku cloudu a Focus by mal byť teraz schopný (vďaka vylepšenému hlasovému ovládaniu) rozpoznávať bežnú reč. Nechýba tiež systém diaľkových aktualizácií softwaru over-the-air s názvom Ford Power-Up alebo bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto.

Z elektronických asistentov stojí za zmienku aktívny systém kontroly mŕtvych uhlov, ktorý dokáže rozpoznať auto vo vedľajšom pruhu a zásahom do riadenia zabrániť kolízii. Pracuje v rýchlosti od 65 do 200 km/h, pruhy po oboch stranách skenuje do vzdialenosti 28 metrov a do informačného systému môžete zadať napríklad dĺžku a šírku ťahaného prívesu, ktorú systém zahrnie do svojho algoritmu a následne vykompenzuje túto hodnotu pri detekcii áut v mŕtvych uhloch.

Novinkou je tiež takzvaný Rear Occupant Alert, ktorý vás upozorní na kontrolu zadných sedadiel pred opustením auta, ak boli pred jazdou otvorené zadné dvere. Ford sa tým snaží predísť situáciám, pri ktorých sú v autách zabúdané deti či domáce zvieratá. Ďalším sympatickým detailom je tiež upravený batožinový priestor, v ktorom nájdete vyhradený priestor na znečistené alebo mokré veci či obuv.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov

zdroj: Ford