„Prémiová automobilka musí tiež vybudovať emočnú hodnotu, aby obhájila vyššiu cenu,“ povedal šéf Volva, Haken Samuelsson.
Volvo pripravuje športové auto

Prvým plnohodnotným modelom Polestar má byť Volvo S90. Ak sa špekulácie potvrdia, tak by s jeho vývojom mohol pomáhať aj Lotus.

Šéf Geely síce potvrdil, že je v kontakte s manažmentom Lotusu, ale nie kvôli odkúpeniu značky. „Nikdy sme nehovorili o akvizícii,“ dodal. Za týmto stretnutím môže byť aj príprava športovo orientovaných modelov, s ktorými by mohol pomôcť Lotus. Švédska značka je predsa len známa najmä komfortom a tak skúsenosti a znalosti britských špecialistov môžu pomôcť. Volvo minulý rok odkúpilo aj tunerskú firmu Polestar. Lotus má ale v stavbe športových áut neporovnateľne väčšie skúsenosti.

4-valec s podporou elektromotorov

Športové Volvo - Polestar si bude musieť vystačiť so štvorvalcami s výraznou pomocou elektromotorov. Volvo totiž v ponuke nemá nič väčšie ako štvorvalec s objemom 2,0 litra. Dokonca sa hovorí o tom, že Švédi plánujú aj čistý elektromobil so športovými ambíciami. Prvým Polestar modelom od akvizície by mal byť sedan S90 s očakávaným výkonom cez 500 koní.


Prečo by malo Volvo vôbec vyrábať športové auto? Pretože Shufu Li je veľkým nadšencom štyroch kolies. „Milujem jazdenie,“ hovorí a netají, že buduje okruh, ktorý spustí budúci rok. Práve tu by mohli prebiehať testy športových áut koncernu Geely. Tiež je však možné, že pretekársku trať bude mať len pre vlastné potešenie.


Športové autá dávajú v ponuke prémiového výrobcu zmysel aj z ekonomického hľadiska. Ich predaje sú síce malé, ale zase zlepšujú imidž značky. „Prémiová automobilka musí tiež vybudovať emočnú hodnotu, aby obhájila vyššiu cenu,“ povedal šéf Volva, Haken Samuelsson.


Mainstremová budúcnosť Volva však neleží v športových modeloch, ale v technológii. „Chceli by sme rásť. Budeme rásť cez prelomové technológie,“ hovorí Li. „Poskytneme viac mobility, z krátkodobého aj dlhodobého hľadiska. Konektivita nám to umožní. Toto sú príklady oblastí, kde bude Volvo v budúcnosti existovať,“ dodáva Samuelsson.


Zdroj: autoexpress