Ešte raz pre istotu pripomíname, že ide o prototyp, nepochybujeme ale veľmi o tom, že ide o pomerne verný predobraz produkčného auta, ktoré sa dostane na trh buď koncom roka 2023 alebo v priebehu 2024, pretože Cadillac o novej limuzíne Celestiq hovorí ako o vozidle modelového roka 2025.

Prísne vzaté, nejde o sedan či „štvordverový hardtop“, ako boli jeho predchodcovia. Aj keď nám General Motors nepredstavil fotky, na ktorých by bol vidieť prístup do batožinového priestoru, podľa tvaru zadnej časti tipujeme, že máme pred sebou päťdverový liftback. To sa samozrejme ešte môže zmeniť, zdá sa ale, že novinka má ambície byť i praktickou a nielen luxusnou vlajkovou loďou.

Aj keď Celestiq v mnohom pripomína nový elektrický crossover Lyriq (áno, Cadillac dáva svojim autám mená podľa rovnakého kľúča ako Škoda, s „Q“ na konci), dizajnéri tvrdia, že sa pri práci inšpirovali predvojnovými modelmi V-16 so šestnásťvalcovými motormi a klasickým Eldoradom Brougham z roku 1957.

Koncept je postavený na novej modulárnej platforme Ultium, ktorú v tejto chvíli využíva elektrický Blazer EV, Silverado EV i spomínaný Lyriq, ktorý má v základe jeden elektromotor s výkonom 345 koní, pohon zadných kolies a stojí necelých 63 tisíc dolárov. Lenže Celestiq má byť skutočne schopný konkurovať britským strojom Bentley Flying Spur a Rolls-Royce Ghost a jeho cena má byť niekde na úrovni 300 tisíc dolárov. Ak zvážime, že už teraz GM dokáže výkony vyhnať k hranici 670 koní a konkurenčný Lucid Air má dokonca 1126 koní, neprekvapilo by nás, ak by sa nový Cadillac priblížil k hranici 1000 koní.

V čom novinka General Motorsu zatiaľ zaostáva, je potvrdený dojazd. Cadillac hovorí, že akčný rádius bude minimálne 300 míľ, teda viac ako 480 kilometrov, vyššie uvedený Lucid je však schopný ponúknuť dojazd takmer 840 kilometrov.

Kým exteriér je na pomery značky relatívne atypický, interiér sa svojou výstrednosťou a farbami opäť vracia do minulosti. Tým samozrejme nemáme na mysli 55-palcový displej natiahnutý na šírku celej palubnej dosky či hromadu ďalších obrazoviek, ale kompletne červené čalúnenie sedadiel, podlahy a čiastočne i výplní dverí, ktoré dizajnéri spojili prevažne s brúseným hliníkom.

Zaujímavý je tiež koncept štyroch individuálne oddelených zón pre cestujúcich, pričom každý bude mať možnosť nastaviť si nielen vlastnú teplotu klimatizácie, samostatný výstup audiosystému, ale tiež jednotlivo upraviť množstvo svetla vstupujúceho do kabíny prostredníctvom elektro-chromaticky ovládaných strešných sklenených panelov.

Aby bola kvalita týchto áut skutočne posunutá na úroveň Bentley či Rolls-Royce, Celestiq nebude vyrábaný sériovo na linke. Cadillac ho chce skladať ručne v technickom centre spoločnosti vo Warrene, v americkom štáte Michigan. Práve táto pobočka už získala investíciu 81 miliónov dolárov na prípravu produkcie. Myslíte si, že Celestiq skutočne má šancu konkurovať najluxusnejším britským značkám?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Cadillac