Technológia Františka Hrabala nazvaná „Self Inflating Tire“ je geniálne jednoduchá. Využíva faktu, že sa pneumatika pri jazde po celom obvode postupne deformuje. Českého vynálezcu totiž napadlo namontovať do pätky gumovú trubičku a jednocestný ventil aktivovaný vopred definovaným tlakom – samozrejme takým, aký výrobca predpisuje pre daný model auta.

Ak tlak v pneumatike poklesol pod nastavenú hodnotu, gumička po obvode pätky sa vďaka deformácii začala chovať ako miniatúrna vzduchová pumpa, ktorá nepotrebuje žiadny ďalší externý zdroj energie. Vďaka tomu nemusíte kontrolovať stav nahustenia a nepotrebujete ani snímače tlaku. Ako sa hovorí „nápad za milión“, a keď na to pozeráte, premýšľate, ako je možné, že vás nenapadlo to isté.

Hrabal si svoj nápad na automatické dofukovanie pneumatík nechal patentovať vo väčšine štátov, vrátane USA. Kto všetko mal možnosť jeho SIT vidieť, agentúrne správy a špecializovaný web Law360 zameraný na obchodné spory, nekonkretizujú, ale v roku 2012 Goodyear vyrukoval s vlastnou verziu samočinnej pumpy nazvanou Air Maintenance Technology. Bez Hrabalovho vedomia a pochopiteľne pracujúcej na rovnakom princípe.

O tri roky neskôr Coda Development zažalovala Goodyear a jej vtedajšieho inžiniera Roberta Benedicta. Česká firma sa snažila dokázať, že minimálne jeden z jej zamestnancov i firma samotná porušili zmluvu o mlčanlivosti. Že využili nápady zo schôdzky a pustili sa do vlastného vývoja v nádeji, že im časom prinesie zisky rádovo v stovkách miliónov dolárov. Coda zároveň namietala, že Goodyear získal na základe Hrabalových myšlienok dva patenty.

Goodyear sa snažil brániť tým, že Hrabalovo obchodné tajomstvo bolo zverejnené v žiadostiach o patent či verejných prezentáciách, súd v americkom Ohiu však dal aktuálne za pravdu spoločnosti Coda.

Ako informuje spomínaná stránka Law360, koncern Goodyear Tire & Rubber musí českému vynálezcovi Františkovi Hrabalovi zaplatiť odškodné vo výške 65 miliónov dolárov, teda v prepočte podľa aktuálneho kurzu zhruba 65,6 milióna eur.

Porota rozhodla, že známy pneumatikársky koncern si privlastnil celkovo päť obchodných tajomstiev a jednal „so zlým úmyslom“, súdny spor však ešte neskončil. Coda požiadala súd, aby k dvom uvedeným patentom získaným Goodyearom bolo priradené Hrabalovo meno a Česi zároveň žiadajú o zákaz (pre americkú firmu) používať všetky informácie súvisiace s týmto patentom, ktoré boli podľa nich ukradnuté.