Nový ostrý Civic je ešte stále vo vývoji a Japonci majú za cieľ z neho spraviť najrýchlejšie auto s predným pohonom na Nürburgringu. Budú teda musieť prekonať čas 7 minút 54,3 sekundy, ktorý drží momentálny Renault so svojim Megane RS 275 Trophy-R. Aby boli dostatočne rýchli, budú potrebovať výkonný motor. Keďže s atmosférickým motorom by v silnej konkurencií neobstáli, išli pre Hondu netypickým smerom a použili prepĺňanie. Srdce automobilu teda tvorí 2,0 litrový i-VTEC štvorvalec s turbom. Novinkou v prípade celého radu áut Type R je použitie turba, ktoré by malo pridať sily už v nízkych otáčkach. Nebude to však typický turbo motor, ktorý skončí s výkonom pri 5000 ot./min. . V Honde tvrdia, že červené pole otáčkomeru bude začínať na hodnote 7000 ot./min. Presný výkon zatiaľ nepoznáme, má však byť vyšší než 280 koní. Vedúci projektu Civicu Type R, Suehhiro Hasshi, dokonca tvrdí: „Spoločnosť Honda má štyri deriváty radu Type R – Civic, Integra, Accord a NSX. Motor v novom modeli Honda Civic Type R nemá medzi motormi ostatných modelov Type R konkurenciu v zmysle čistého výkonu, krútiaceho momentu a agility motora.“ Má ísť teda o najvýkonnejší agregát, aký kedy bol použitý v autách Type R, dokonca výkonnejší než motor z legendárnej Hondy NSX-R. Podľa uvoľnených informácií bude Honda disponovať šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V dobe, keď mnoho výrobcov ponúka k športovým modelom len automatické prevodovky, je to potešujúca správa.

Honda Civic Type R dostane prvýkrát v histórií turbo.

Turbo však nie je jediná novinka, ktorú prinesie nový ostrý Civic. Po novom nájdeme vedľa volantu tlačidlo  „+R“. Po jeho aktivácií prejde auto do športového režimu, kde sa pritvrdí podvozok, zlepší sa reakcia na plyn a odozva riadenia. V normálnom nastavení je Civic vhodný na bežné jazdenie, aktiváciou režimu „+R“ sa však výrazne zmení jeho charakteristika a auto je v ideálnom nastavení na okruh.

Civic Type R má jasný cieľ. Pokoriť čas 7:54,3 na Nürburgringu.

Honda tiež ponúkne nový adaptívny podvozok, ktorý umožní pohodlnú jazdu pre každodenné jazdenie, ale zároveň aj náročné využitie na okruhu. Honda takisto upravila prednú nápravu so systémom „steer axis“, s cieľom zredukovať ťahanie volantu pri výjazdoch zo zákrut pod plynom. Za týmto účelom je predná náprava dodatočne vybavená mechanickým systémom pozostávajúcim z dvoch podporných čapov riadenia. Samozrejme, Type R bude jazdiť nižšie než bežné modeli a to o 30mm. Dostane aj väčšie a odolnejšie brzdy. I keď sú testovacie prototypy z Nürburgringu maskované, ukazujú, že sériová podoba Civicu Type R sa od konceptu nebude veľmi líšiť.

Zdroj: tlačová správa, autocar.co.uk, autoguide.com