Clarity má dojazd na jednu nádrž 366 míľ (589 km) a palivovú účinnosť ekvivalentnú spotrebe benzínu 3,45 l/100 km. Dotankovanie trvá pritom len pár minút, no sieť čerpacích staníc je veľmi malá. U nás žiadna.

Dojazd až 589 km

Okrem Toyoty Mirai nájdete aj iné sériové auto navrhnuté na vodíkový pohon. Volá sa Honda Clarity Fuel Cell. Je to nástupca nie veľmi úspešného modelu FCX Clarity. Novinka získala veľmi dobré hodnotenie Agentúry Spojených štátov na ochranu životného prostredia (EPA) za dojazd 366 míľ (589 km) a palivovú účinnosť ekvivalentnú kombinovanej spotrebe benzínu 68 míľ na galón (3,45 l/100 km). Ide o najlepší dojazd medzi všetkými elektrickými vozidlami bez spaľovacieho motora vrátane vozidiel na palivové články a vozidiel na elektrický pohon v rámci USA. Len pripomeniem, že norma EPA je nastavená pomerne reálne a výsledok by tak nemal byť problém dosiahnuť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Model Clarity Fuel Cell je prvým vozidlom na palivové články, ktorého celá hnacia jednotka sa nachádza pod kapotou. Honda zmenšila veľkosť sústavy palivových článkov o 33 percent a zároveň zvýšila hustotu energie o 60 percent v porovnaní s modelom Honda FCX Clarity. Vďaka kompaktnej sústave palivových článkov a malej hnacej jednotke dokáže Clarity ponúknuť vnútorný priestor pre päť osôb. Nádrž na vodík vie pojať 5 kíl paliva pod tlakom 700 atmosfér.

Model Clarity dorazí do Európy koncom roka 2016. Honda prinesie auto na obmedzený počet trhov v rámci programu HyFIVE. Projekt sa zameriava na krajiny ako Dánsko, Švédsko, Nemecko, Rakúsko, Taliansko a Veľkú Britániu. Automobilky spolu so štátmi a súkromnými spoločnosťami tu stavajú sieť čerpacích staníc na vodík. Cieľom je tiež propagácia vývoja, využívania a životaschopnosti infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc. Na Slovensko sa tak model Clarity oficiálnou cestou nedostane, chýba tu totiž infraštruktúra.

Zdroj: tlačová správa