Ochrana dospelých

V prvej sledovanej disciplíne získala Honda HR-V 82 percent dostupných bodov. Podľa komisárov ostáva priestor kabiny pri nárazoch stabilný a bezpečný, v niektorých prípadoch však vyskočili namerané parametre zrýchlenia na snímačoch figurín o niečo vyššie, ako povoľujú tabuľky, ak chcete získať najlepšie možné hodnotenie. Týka sa to napríklad pohybu vodiča do stredu vozidla pri bočnom náraze na protiľahlú stranu. HR-V totiž nemá stredový airbag medzi prednými sedadlami. Podobne to dopadlo pri čelnom náraze do pevnej bariéry, pri ktorom boli hodnoty deformácie hrudníka cestujúceho na zadnom sedadle opäť hraničné.

Ochrana detí

Pri ochrane detí dopadla nová Honda o niečo horšie, keď získala 75 percent bodov. Dôvody tohto výsledku sú dva. Komisári zistili, že figuríne imitujúcej 10-ročné dieťa skĺzol pri čelnom náraze bezpečnostný pás z ramena, čo ovplyvnilo celkový výsledok testu. Ešte o niečo horšie dopadol bočný náraz. Figurína rovnakého typu, respektíve jej hlava totiž zaznamenala pomerne vysoké hodnoty preťaženia. Výsledok – slabá ochrana.

Ochrana chodcov

V tretej kategórii znamenal model HR-V zisk 72 percent bodov. Sledované parametre brzdového asistenta boli vyhodnotené ako dobré, systém reagoval na chodcov aj cyklistov. Pri strete s chodcom poskytol náraznik dobrú ochranu, horšie to je s možným poranením hlavy v prípade jej nárazu na A-stĺpiky, to je však problém prakticky všetkých dnes vyrábaných áut.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Asistenčné systémy

Pri testovaní asistenčných systémov a ďalších prvkov aktívnej bezpečnosti HR-V dostala 78 percent bodov. Systém núdzového brzdenia reagoval pohotovo a vo všetkých sledovaných disciplínach dokázala zabrániť nehode alebo aspoň znížiť riziko havárie. Komisárom chýbal len systém sledovania únavy vodiča. Celkovo Honda HR-V získala 4 hviezdičky a ak vás zaujímajú detailnejšie výsledy, nájdete ich nižšie v priloženom odkaze.