Honda patentovala motor s rôznymi objemami valcov

Honda si myslí, že valce nemusia mať rovnaký objem

Kým napríklad v štandardnom 2,0 litrovom 4-valci má každý valec objem 500 cm3, Japonci uvažujú o rôznych číslach. Pri vypínaní valcov v štandardnom motore dokážu automobilky meniť objem v rovnakých krokoch, čo znamená v prípade 4-valca len 4 možnosti. Honda vďaka novému patentu dokáže vytvoriť až 15 kombinácií. Valce môžu mať objem napríklad 300, 425, 600 a 675 cm3, čím dokážu meniť objem v malých krokoch.

Honda patentovala motory s rôznym objemom valcov. Od nápadu si sľubujú flexibilnejšie a efektívnejšie využitie deaktivácie valcov.

Inžinieri prišli k výsledku, kde dostanú viac virtuálnych objemov a dokážu lepšie zladiť výkon a efektivitu pri deaktivácii valcov ako pri konvenčnom motore. Patent Hondy opisuje motor s rovnakým vŕtaním, kde sa rôzny objem dosiahnu rozdielnym polomerom kľuky. Čím je väčší polomer, tým bude mať valec väčší zdvih i objem.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Patentovali 2, 3, 4-valcové motory aj V6

Patent opisuje aj ako majú byť valce zoradené, aby rozložili záťaž na kľukový hradiel a minimalizovali vibrácie, ktoré spôsobí rôzna intenzita horenia zmesi. Ak interpretujeme dokument správne, tak valec s najväčším objemom bude v strede a ďalšie s postupne sa zmenšujúcim objemom striedavo vedľa neho. Honda patentovala radové 2, 3 a 4 valcové i V6 motory s touto technológiou. Či a kedy by sa takýto motor mohol dostať do sériovej výroby nevieme, ale výhody, ktoré by priniesol na poli efektivity a výkonu vyzerajú sľubne.