Kam Honda týmto autom mieri? To asi nie je ťažké uhádnuť. Pripravuje techniku schopnú osloviť tých, ktorým je síce sympatické rýchle tankovanie vodíka v spojení s tichou prevádzkou elektromobilu, ale zároveň si uvedomujú nedostatočnú infraštruktúru vodíkových čerpacích staníc.

Práve tento problém by chystaná nová Honda s pracovným názvom CR-V Fuell Cell mohla vyriešiť...

Vozidlo s palivovým článkom je totiž sám o sebe elektromobil a nejakú trakčnú batériu už má na palube kvôli vykrývaniu výkonových špičiek. Ak tento akumulátor zväčšíte a pridáte možnosť nabíjať ho z domácej či verejnej elektrickej siete, dostanete dva v jednom. Auto, ktoré natankujete za pár minút vodíkom a môžete bez zdržovania pokračovať v ceste, alebo ho v prípade dostatku času jednoducho pripojíte na nabíjaciu stanicu.

Je to skrátka plug-in hybrid, akurát má namiesto spaľovacieho motora palivový článok a vpred ho ženie výlučne elektromotor.

Pozoruhodné na tomto projekte je to, že vodíkové PHEV by mala Honda začať vyrábať už v roku 2024 vo svojej americkej továrni v Ohiu, kde doteraz produkovala druhú generáciu športového modelu NSX.

Samotný palivový článok má Honda k dispozícii vďaka stále hlbšej spolupráci s koncernom General Motors, zaujímavé ale je, že americká firma od tejto technológie zatiaľ ustúpila, minimálne pokiaľ ide o jej nasadenie v osobných automobiloch.

Dorazí aj do Európy?

Otázny je zatiaľ možný príchod crossoveru CR-V Fuell Cell do Európy, ak sa ale Honda pokúsi osloviť zákazníkov v Spojených štátoch, kde je v tejto chvíli len 54 dostupných verejných vodíkových čerpacích staníc, potom má teoreticky šancu uspieť aj na starom kontinente, kde sa toto číslo blíži ku 150.