Honda NSX Ayrton Senna

Na vývoji pôvodnej Hondy NSX sa podieľal aj Ayrton Senna

Po Civicu Type-R a novej generácii NSX dostala zelenú aj výroba nástupcu Hondy S2000.

Manažment v tej dobe rozhodol, že po nepodarenom programe v F1 a ekologickom mierení automobilky, športiaky nemajú zmysel. Pokúsili sa nás obalamutiť Hondou CR-Z, ktorá podľa nich bolo nástupcom typu CRX, lenže výkonmi sa CRX ani len nepriblížila a z pekné športového auta zostalo len pekné auto. Ľudia vo vedení fabriky si svoj omyl uvedomili a prišli na to, že športové autá okrem veľkých výdavkov prinášajú automobilke aj lepšie predaje. Dotvárajú image značky a ukazujú, čoho všetkého sú ich konštruktéri schopní. Tým získavajú na svoju stranu priaznivcov, ktorí si väčšinou nekúpia drahý športový typ, ale siahnu niečom inom z ponuky automobilky.

Honda S2000 Ultimate Edition

Honda S2000 Ultimate Edition je zatiaľ posledná so zadným pohonom

Ako sa hovorí, radšej neskoro ako nikdy. Fabrika sa opäť vracia k športovej tradícii, neúnavne pracujú na novej Honde Civic Type-R, okrem toho vytiahli na Nürburgring novú generáciu Hondy NSX, ktorú testovali, až z nej začali šľahať plamene. Mimochodom, inžinieri stále nevedia, čo spôsobilo požiar. Prišli o všetky telemetrické údaje a vraj táto skutočnosť môže zdržať vývoj NSX o rok. K dvom ostrým autám automobilka pridá ďalšie. Honda dala zelenú nástupcovi S2000.

Honda S2000 Ultimate Edition

Nová Honda S2000 nebude mať motor vpredu, ale v strede

Nástupcovi Hondy S2000 namontujú do stredu 2,0 litrový hybridný turbo motor s výkon 370 koní, ktorý bude poháňať zadné kolesá.

Nepôjde o nástupcu v pravom zmysle slova, novú S2000 postavia na inom koncepte. Kým pôvodný športiak ťažil s motora v vpredu a poháňanej zadnej nápravy. Novému typu namontujú motor do stredu a budú poháňať zadné kolesá, podobne ako to robí Porsche Cayman. Športiak s motorom v strede znie dobre, no Honda si neodpustí ekologickú vložku. Pohonné ústrojenstvo využije aj elektromotor. Tušíte správne, novú S2000 bude hnať dopredu hybrid.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

O výkon 272 kW (370 koní) sa postará nová revízia 2,0 litrového turbo motora, ktorý nájdeme v Civicu Type-R. V S2000 mu bude pomáhať aj elektromotor. Honda neplánuje nasadenie manuálnej prevodovky, do auta namontujú novú 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Hmotnosť by mala byť na úrovni 1300 kg. Zatiaľ netušíme ako bude nový športiak vyzerať. Špekuluje sa, že dizajnovo by mal vychádzať z novej generácie NSX. Honda plánuje novú S2000 uviesť na trh v roku 2017 s cenou približne 51 000 eur (menej ako 70 000 dolárov).

Zdroj: autoforum.cz