Napríklad vznetové motory nemajú s plnením novej normy až také veľké problémy. Výrobcovia už boli pre ne lepšie pripravení, niektoré ako napríklad dízle od Alfa Romeo dokonca získali vyšší výkon aj napriek novej prísnejšej norme.

Tak už aj relatívne nový hothatch má povinne filter pevných častíc.

Situácia so zážihovými motormi je odlišná, motory končia, prípadne len dočasne vypadli z ponuky a chvíľu potrvá, než sa tam vrátia. To však nie je prípad Civicu Type R. Nový cenník platný od augusta v Nemecku už spomína prítomnosť filtra pevných častíc a plnenie normy Euro 6d-Temp.

Rozdiely sú tiež v spotrebe, priemerná spotreba podľa Hondy klesla o 0,1 l/100 km. V meste však klesla z 9,8 až na 9,1 l/100 km. Takisto emisie CO2 klesli o 2 g. Našťastie sa však tieto zmeny netýkajú výkonu ani dynamických parametrov, Civic Type R si ponecháva rovnakú maximálnu rýchlosť aj zrýchlenie na 100 km/h. Postupne na túto normu prejdú všetci výrobcovia, uvidíme, ktorým smerom pôjde papierová spotreba a či to niečo spraví s výkonmi motorov.

Zdroj foto: Honda