Rozmach hybridov v nasledujúcich rokoch?

„Veríme, že hybridy ukážu plný potenciál ešte pred elektromobilmi,“ hovorí Abe. Výrok smeruje na margo niektorých automobiliek, ktoré „medzikrok“ preskočili a vrhli sa na plne elektrické pohony. “Taktiež veríme, že naša najväčšia zbraň pre splnenie štandardov pre spotrebu paliva a emisií CO2 sú práve hybridy. A to nielen v Európe, ale globálne,“ dodáva.

Problémom sú batérie, ale...

Toyota predpokladá, že predaje ich konvenčných hybridov stúpnu v roku 2030 na 4 milióny kusov ročne. V tomto období aj Toyota plánuje predávať plug-in hybridy a elektromobily, ale nie s prehnaným optimizmom. Predpokladajú predať „iba niekoľko stoviek tisíc“ vozidiel v roku 2030.

Podľa Toyoty sú najväčším problémom elektromobilov práve lítium-iónové batérie. Sú ťažké, veľké a drahé. Netreba tiež zabúdať na ich vlastnosť strácania kapacity pri pravidelnom nabíjaní a vybíjaní.

Abe predpokladá, že auto veľkosti Priusu by potrebovalo 40 kWh batérie na to, aby dosiahlo dojazd okolo 400 km. Iba batérie by vyšli na 7 až 11-tisíc dolárov, a to len na jedno auto. Aj keby batérie do roku 2025 zlacneli na polovicu, zákazníci ich z hľadiska ceny nebudú považovať za príťažlivé.

Toyota chce vytasiť eso z rukáva a prísť s batériami s pevným elektrolytom. Sľubujú revolučnú zmenu a chcú ich začať ponúkať v sériových autách práve okolo roku 2030. Abe vyvrátil informácie, ktoré hovorili o nasadení už začiatkom nasledujúcej dekády. Realistický pohľad mu zjavne nechýba.

Zdroj a foto: Toyota, carscoops