Automobilka už na novinke pracuje, predpokladajú výrobu asi 99 kusov. Produkciu dostane na starosť divízia Q, ktorá momentálne stavia unikátny Aston Martin Vulcan. Predpokladaná cena nového hypercaru by sa mohla pohybovať v rozmedzí 2,5 – 3,8 milióna eur. Prvé kusy by mali parkovať v garážach zákazníkov v roku 2018. S predajom a servisom pomôže spoločnosť AF Racing, partner Aston Martinu pre preteky GT. Majitelia Aston Martinu Vulcan budú mať predkupné právo na nový hypercar.

Hypercar Aston Martin bude vyvinutý v spolupráci s Red Bullom. AM-RB 001 vraj bude rovnako rýchly ako monoposty F1 alebo špeciály WEC.

Na návrhu auta sa bude okrem Adriana Neweyho podieľať i dizajnový šéf Aston Martinu, Marek Reichman, ktorý má na konte viacero produkčných áut značky, stroje pre Jamesa Bonda a spolupracoval aj na Aston Martine Vulcan. Šéf automobilky Andy Palmer oznámil, že každý rok chcú predstaviť dve špeciálne edície a AM-RB 001 bude jednou z nich. Potvrdil aj to, že nový hypercar bude v histórii značky prvým s motorom v strede a bude využívať KERS podobne, ako dnešné monoposty F1 alebo vytrvalostné špeciály WEC.

Hypercar Aston Martinu a Red Bullu sa vyrovná autám F1 a WEC

AM-RB 001 vraj bude najrýchlejšie auto na verejných cestách

Rukopis Adriana Neweyho

AM-RB 001 bude akýmsi dedičstvom Adriana Neweyho, podobne v prípade Gordona Murrayho to bol McLaren F1. Newey dlho čakal na príležitosť postaviť takéto výnimočné auto. Marek Reichman hovorí: „Vidím tu príležitosť pracovať s niekým, koho považujem za génia a jedného z mojich hrdinov. AM-RB 001 predstavuje úplne odlišný spôsob myslenia.“ Newey potvrdil, že na hypercare pracuje: „Od šiestich rokov som mal v živote dva ciele: byť zapojený do dizajnu pretekárskych áut a byť zapojený do návrhu supercaru. Kým môj prvý cieľ formoval moju kariéru, ten ďalší sa vždy nejako vytratil, čo malo za následok more skíc a čmáraníc v priebehu tých rokov. Príležitosť vyvíjať a realizovať tieto myšlienky v spolupráci s Marekom a jeho kolegami z Aston Martinu je ohromne vzrušujúca. Dovolí nám využiť technológiu, ktorú sme vyvinuli v F1 v úplne inej oblasti.“

Partnerstvo Red Bullu a Aston Martinu naberá na obrátkach, tím bude mať počas sezóny 2016 na nose a bokoch znak automobilky. „F1 ponúka priestor v globálnom meradle, ktorý môžeme využiť na vybudovanie širšieho povedomia o značke Aston Martin,“ povedal Palmer. „Avšak toto partnerstvo prinesie oveľa viac, keď hypercar, ktorý vyvíja Aston Martin a Adrian Newey, vyrazí na cesty.“ Ani jeden partner nechce prezradiť o aute viac. Naznačili len, že pracujú na sofistikovanej aerodynamike, karbónovej konštrukcii a sú veľmi agresívni v znižovaní hmotnosti. AM-RB 001 sa vraj vyrovná monopostom F1 a vytrvalostným špeciálom WEC. Žiadne iné civilné auto nebude také rýchle. Skica nám môže letmo napovedať, ako by mohol hypercar vyzerať. Motor v strede a dve sedadlá ponúknu ideálne rozloženie hmotnosti, kým nízka predná časť ho priblíži pretekárskym mašinám.

Hlavnou postavou pri návrhu AM-RB 001 je legendárny dizajnér Adrian Newey.
Aston Martin RedBull HyperCar

Zdroje z automobilky hovoria, že AM-RB 001 nebude elektromobil, ale hybrid. V hybridnej časti vraj použijú zjednodušenú techniku odvodenú od špeciálov WEC a F1. Ani o samotnom motore veľa nevieme. Malo by ísť o niečo menšie a kompaktné, možné je aj to, že do auta namontujú pretekársky motor so zníženým výkonom. Zavesenie však bude bez kompromisov, teda dvojité lichobežníkové zavesenie vpredu i vzadu so systémom push-rod alebo pull-rod, tak ako to majú špičkové pretekárske stroje.

Reichman hovorí: „Budete vedieť, že je to Aston Martin. Ale to, čo ho odlišuje, je aerodynamika. S Adrianom sme našli spoločnú víziu, jasne povedal, že to musí byť jednoduché a čisté. Chápem, aké dôležité je aero vo vlastnostiach auta. Okrem toho, to, čo ovplyvňuje aerodynamiku, je zvyčajne dole a to, čo identifikuje Aston Martin, je hore. Vytvorili sme niečo, čo jednoducho ukazuje ako vietor a vzduch ovplyvňujú tvar. Concorde bol vždy takýmto príkladom.“ Dodal, že Newey ocenil oslobodenie od prísnych pravidiel FIA, no zároveň má pred sebou výzvu v podobe obmedzení auta do cestnej premávky.

Zdroj: autocar.co.uk