Hyundai, to už dávno nie sú len rodinné hatchbacky a kombi, ale aj športové modely „N“ s patrične upravenou technikou. Až prekvapujúco poctivým prístupom k ich konštrukcii aj marketingu si Hyundai za krátky čas pôsobenia v tejto „extralige“ získal potrebný rešpekt a jeho autá sa tešia medzi fanúšikmi veľkej obľube. S o to väčším napätím teraz každý čaká, čím sa Hyundai vytiahne v triede Škody Fabia. Konečne je to tu – na scénu prichádza nový Hyundai i20 N.

Novinka má maximálnu rýchlosť 230 km/h, akceleráciu 0-100 km/h za 6,7 s a pohotovostnú hmotnosť 1190 kg.

V lige výnimočných

Bez zaujímavosti nie je najmä fakt, že Hyundai i20 N sa vrhá do segmentu, kde sa nič neodpúšťa. Prísne racionálny segment malých mestských áut si dnes nemôže dovoliť žiadne výstrelky, ani luxus malosériových edícií, ak sa sem však už nejaký výrobca odváži, neostáva žiadny priestor na omyly. Konkurenti ako Fiesta ST, či Polo GTi striehnu na každého nováčika a radi si zgustnú na jeho slabých stránkach. Hyundai napriek tomu uvádza športový hatchback s motorom 1.6 T-GDi naladeným na 150 kW (204 k) a krútiaci moment 275 Nm, s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou schopnou dávať elektronické medziplyny, posilnenou spojkou a funkciou Launch Control pre čo najrýchlejší štart z miesta. Dospelácku techniku dopĺňa aj elektronicky regulovaný samosvorný diferenciál m-LSD. Upravený je samozrejme aj podvozok so športovými tlmičmi aj pružinami (znížený o 10 mm), 18-palcovými diskami obutými do pneumatík 215/40 R 18 (Pirelli P-Zero) a brzdami s prednými kotúčmi s priemerom 320 mm. Viac podrobností prezradí fabrika neskôr.

Na prvých európskych trhoch sa novinka objaví na jar 2021.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov