Hyundai i30N Project C

Zatiaľ čo predaje i30N excelovali, výkony oproti novej konkurencii slabli. Hyundai to však nenechal len tak a prináša upravenú verziu Project C. Šťavnatejšia verzia priniesla výraznú diétu a ostrejší podvozok. Na rozdiel od bežnej verzie, je Project C zameraný špeciálne na dni strávené na okruhu. Podobne ako Golf GTI TCR aj Project C prenáša identitu pretekárskych vozidiel TCR na bežné cesty. Aké sú teda najzásadnejšie zmeny? Najviac váhy ušetrili nové kované disky OZ. Konkrétne až 22 kg! Ďalej kapota, ktorá je teraz z plastu vystuženého karbónovými vláknami a je o 7,2 kg ľahšia ako kovová. Z toho istého materiálu sú aj nové bočné prahy, ktoré ušetrili 499 gramov a zadný difúzor, ktorý je 386 gramov ľahší. Áno gramov, aj na ne sa musí pozerať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Zmenené sú aj závesy zadných kolies, ktoré sú teraz z hliníka. Tuhšie nastavenie podvozka sa prejavilo na nižšej svetlej výške, ktorá je o 6 mm nižšia. Samotné ťažisko je o 8,8 milimetrov nižšie. Zbytočné elektricky ovládané predné sedačky zmenili za škrupinové sedačky Sabelt, ktoré sú o 7,5 kg ľahšie ako sériové sedačky. Celkovo je ľahší o 50 kg. Hyundai sa sústredil iba na odľahčovanie a výkon motora ostal rovnaký. Z Projectu C bude iba 600 kusov a je určený čisto pre európsky trh.

Hyundai Veloster N eTCR

Už v roku 2020 sa začína nová éra pretekov cestovných vozidiel. Štartuje šampionát eTCR, ktorý povoľuje iba autá s čisto elektrickým pohonom. Už dávnejšie svoj kúsok predstavila Cupra, teraz sa pridal Hyundai. Veloster N eTCR predstavili dnes a zatiaľ nám neprezradili žiadne výkonové informácie, no čo vieme vyzerá veľmi dobre. Veloster síce žiaden zvuk nevydá, no jeho elektromotor je uložený v strede a celý výkon pôjde čisto na zadné kolesá! Na tento šampionát sa celkom ťeším.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Hyundai i10 N Line

A na záver maličký “chcel by som byť” hothatch. Nová i10 je v poradí štvrtým autom, ktoré dostalo odznak N Line. S ním prišli agresívnejšie nárazníky, športové 16-palcové disky a unikátne trojdielne denné LED svietenie. Logo N je umiestnené hneď na niekoľkých miestach vonku aj v interiéri. K dispozícii bude aj dvojfarebná verzia, pričom strecha bude v kontrastnom laku. Vnútri nájdeme športové sedačky, červené výduchy klimatizácie a logo N na riadiacej páke 5 stupňovej manuálnej prevodovke. Pod kapotou nájdeme 1,2 l štvorvalec s výkonom 83 koní a 118 Nm. Komu by nestačilo, môže siahnuť po 1,0 l trojvalci s výkonom 99 koní a 172 Nm. Predaj sa začína budúce leto a ja sa neviem dočkať, či aj toto bude malý satan.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov