Predaje v segmente superluxusných kabrioletov rozhodne nepatria medzi najväčšie a podľa informácií od automobiliek to žiadne terno nie je ani v oblasti ziskov. Ich ceny síce siahajú do rekordných výšin, no vývoj, aj samotná výroba niečo stoja a ich morálna životnosť určite nezodpovedá rovnici, v ktorej sa stihne vyrovnať počet vyrobených áut potrebnej návratnosti. Tak prečo to automobilky robia? Odpoveď je jednoduchá – ide o prestíž. Byť v tomto segmente symbolizuje silu a schopnosť automobilky postaviť to, čo nik iný nedokáže, či na to nemá. A tá sa pochopiteľne prenáša aj do produkcie veľkoobjemových modelov pre masy, kde sa už točia zaujímavé peniaze a produkuje reálny zisk. Pravdepodobne presne tieto pohnútky vedú aj koncern Hyundai k tomu, aby prostredníctvom svojej prestížnej značky Genesis poslal na trh ďalší vysoko prestížny model. Že to nedáva zmysel? Evidentne dáva a krásne to dopĺňa skladačku systematického postupu juhokórejského koncernu na pozíciu celosvetového lídra. Jeho Genesis X Convertible je navyše naozaj krásnym kusom auta.

Strategický útok na najlepších

Koncern Hyundai je dnes jedným z najstabilnejších automobilových výrobcov. Automobilovú výrobu totiž „kryje“ výrobou ďalších komodít (lode, oceľ a pod.) a hoci majú všetky koncernové odvetvia a aktivity prísne oddelené účtovníctvo a rôzne majetkové previazania, stabilita a výpomoc vyplývajúca z veľkosti a diverzifikácie je skrátka cítiť. Ambície výroby áut pritom nie sú rozhodne malé. Naopak, kým história značky nie je nijak dlhá, a v podstate ani fascinujúca, už dnes si brúsi zuby na dobitie všetkých dôležitých postov. Vrátane takých, ktoré si môžu dovoliť len finančne dobre zaistení výrobcovia. Jedným z nich je aj svet luxusných limuzín a kabrioletov najvyššej ligy.

Kokpit auta naznačuje, ktorým smerom sa vyvinie tvarovanie displejov v kabínach áut s logom Genesis.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Keďže však svet „horných desaťtisíc“ žije podľa vlastných a často neracionálnych pravidiel, pre tieto účely svojho času Hyundai zložil samostatnú prémiovú značku Genesis. A tá sa teraz rozhodla uviesť sen o luxusnom kabriolete do reality. „Bola by to skutočná vlajková loď značky s obmedzeným počtom vyrobených áut,“ komentoval rozhodnutie značky Genesis poslať koncept kabrioletu do výroby Peter Lanzavecchia predseda rady predajcov značky Genesis. „Toto auto by mohlo dať konečne výkričník za vetou, že Genesis je skutočne luxusná značka,“ dodal Lanzavecchia. Jeho rozprávanie je reakciou na vyjadrenia kreatívneho riaditeľa značky Lucu Donckerwolka, ktorý oznámil, že kabriolet pošlú do výroby. „Nevieme, či bude stáť 200 000 alebo 300 000 dolárov, ale zaručujem vám, že keď sa objaví, budeme mať veľa výkupov Bentley Continental od zákazníkov, ktorí budú chcieť naše auto,“ povedal ďalej Lanzavecchia. Termín uvedenia, technické detaily, ani cenu sériovej verzie luxusného kabrioletu Genesis zatiaľ oficiálne neoznámil.