Variabilný ventilový rozvod CVVD je prvou lastovičkou

Do najnovších motorov implementovali systém variabilného ventilového rozvodu CVVD (Continuosly Variable Valve Duration). Prepĺňaný benzínový motor Smart Stream G 1,6 l má vďaka nemu oveľa širší rozsah ovládania ventilov. 

Zvýšená účinnosť je univerzálnym kľúčom

Myslím, že nie som sám, kto zdieľa sympatie s automobilkami rozvíjajúcimi spaľovací proces bližšie k dokonalosti. K značkám po novom patrí aj Hyundai. Prvé motory “Smart Stream” budú štvorvalce s objemom 1,6 l, a to v benzínovom aj dieselovom prevedení. A čo je na nich „zázračné“? Módne odľahčia vnútorné komponenty motorov pre nižšie trenie, ľahšie súčasti, a tým pádom nižšiu spotrebu a emisie. Optimalizáciou spaľovania zmesi sa Hyundai snaží dosiahnuť 50 % termodynamickú účinnosť motorov. Nie však hneď pri prvých spomínaných lastovičkách. Ako presne ju chcú konštruktéri dosiahnuť, nezverejnili. Tu som trocha skeptický. 50 % účinnosť iba variabilné časovanie a zdvih neprinesú a ak chce Hyundai svoj záväzok splniť, bude musieť vymyslieť a aplikovať aj iné technológie, aby sľuby nevyzneli iba ako prázdne frázy. 

Motor 1,6 T-GDi "Smart Stream".

Technológiu Smart Stream nasadia do všetkých typových radov značky. Hyundai i30 nebude výnimkou.

Navyše, Smart Stream prichádza v čase, kedy Mazda predstavila svetu „hotovú“ technológiu SkyActiv-X (benzínový motor so vznetovým princípom spaľovania), Infiniti má motor s variabilným kompresným pomerom VC-T a Toyota si podobné riešenie patentovala.

Prevodovky podporia motory

Nesmiem zabudnúť ani na nové prevodovky, ktoré dopĺňajú tandem s motormi. Prvou je 8-stupňová dvojspojková skriňa so spojkami v olejovom kúpeli. Oproti klasickému automatu s hydromeničom má vyššiu účinnosť. To je už ale verejne známe dlhšiu dobu. 

Spaľovacie motory po boku elektromobilov a palivových článkov

Do roku 2022 plánuje značka predstaviť spolu 10 nových benzíniakov, 6 dieselov a 6 prevodoviek. Naložili si na plecia úctyhodne. Vývoj zamerajú aj na plug-in hybridy a autá poháňané palivovými článkami. Elektromobilitu zastupuje Hyundai IONIQ Plug-In Hybrid a Electric.

Hyundai FE Fuel Cell koncept. Najnovší počin značky poháňaný palivovými článkami.

Zdroj: Hyundai, Motorward