Čo ste možno nevedeli o type Camry? 

Úplne nová Toyota Camry je ôsmou generáciou vozidla, ktoré získalo nespočetné množstvo ocenení a uznaní od roku 1982, keď bolo prvý raz uvedené do predaja. Model sa predáva vo viac ako sto krajinách sveta, pričom jeho celkový predaj predstavuje k dnešnému dňu viac ako 19 miliónov kusov. S ročným predajom vyše 700 000 kusov je Camry najpredávanejším sedanom segmentu D/E na svete.

Dizajn

Štýl nového modelu Camry Hybrid má odvážny a osobitý vzhľad. Predná časť vozidla predstavuje progresívnejšiu verziu dizajnového jazyka značky Toyota Under Priority a Keen Look, ktorá nesie názov Catamaran Under Priority. Štíhla a hlboká spodná mriežka chladiča zvýrazňuje logo Toyota a po jej okrajoch sú umiestnené úzke združené svetlomety s technológiou Hi-LED.

Pri pohľade zboku sa nízka kapota a línia strechy spája s nízkou bočnou líniou karosérie a vytvára vzhľad, akoby bola kabína vtiahnutá nadol do karosérie, a vizuálne tak ešte viac znižuje ťažisko novej Toyoty Camry. Kabína má predĺženú líniu strechy na zabezpečenie pohodlia cestujúcich spolu s kompaktným bočným zasklením, ktoré sa vojde do priestoru rázvoru a vytvára veľmi štýlový športový vzhľad.

Zadná polovica kabíny sa zbieha smerom dovnútra, zastrčená medzi široké, vystupujúce ramená oblúkov zadných kolies. Pod nimi sú „aerodynamické“ rohy obopínajúce nárazníky, ktoré prechádzajú od koncových združených svetiel LED a zvýrazňujú široký dynamický postoj nového vozidla Camry.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Interiér

Interiér nového modelu Camry ponúka starostlivo premyslené spojenie funkcie, štýlu a remeselného spracovania.

Ovládací panel audiosystému a klimatizácie a obrazovka informačno-zábavného systému s uhlopriečkou 8” sú plne integrované do zapusteného povrchu stredovej konzoly. 

Rozhranie nového modelu Camry určené pre komunikáciu medzi človekom a strojom (HMI) obsahuje trojicu ľahko čitateľných informačných koordinačných displejov, ktorú tvorí: výborne čitateľný farebný projekčný displej (HUD) s uhlopriečkou 10”, multifunkčný informačný displej v paneli prístrojov s uhlopriečkou 7” a displej v stredovej konzole s uhlopriečkou 8”, ktorý prináša najnovšiu verziu multimediálneho systému Toyota Touch® 2.

Ovládacie tlačidlá sú kompletne prepracované a teraz ponúkajú lepšiu funkčnosť, vzhľad i kvalitu dotykového vnímania.

Interiér ponúka na výber kožené alebo textilné čalúnenie v dvoch farebných motívoch: Béžová (koža) – ktorá je kombinovaná s tmavosivým kobercom a hornou časťou palubnej dosky v dvoch odtieňoch béžovej, a Čierna (textil alebo koža) – ktorá zvýrazňuje nové chrómové akcenty interiéru.

Do batožinového priestoru novej Toyoty Camry zmestíte 524 litrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pohon 

Nový 2,5-liter v Camry Hybrid ponúka nízku spotrebu paliva, nízku úroveň emisií a tichý chod v spojení s vyšším výkonom a vyššou citlivosťou. Hybridná jednotka dodá 160 kW (218 k) výkonu, generuje len 98 g/km emisií CO2 a spotrebuje iba 4,2 litra paliva na 100 km.

Nový hybridný systém THS II obsahuje novú technológiu Shiftmatic so sekvenčným radením prevodových stupňov, ktorá umožňuje vodičovi „preraďovať“ pomocou radiacej páky namontovanej na konzole, čo imituje šesťstupňovú automatickú prevodovku s rýchlym preraďovaním, a prináša tak temperamentný výkon a potešenie z jazdy.

Bezpečnosť

Všetky modely sa v štandardnej výbave dodávajú s balíkom „Toyota Safety Sense“, čo je súhrnný názov pre súpravu aktívnych a pasívnych bezpečnostných technológií učených na prevenciu alebo zmierňovanie nárazov v širokom pásme dopravných situácií.

Systém Toyota Safety Sense v novom sedane Camry pracuje na báze kamery a mikrovlnného radaru, ktoré mu pomáhajú dosahovať vysokú úroveň detekcie. Obsahuje prednárazový bezpečnostný systém (PCS) s funkciou detekcie chodcov, adaptívny tempomat (ACC), systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu (LDA) s asistentom riadenia, automatické diaľkové svetlá (AHB) a technológiu rozpoznávania dopravných značiek (RSA).

Konštrukcia karosérie modelu Camry pohlcuje čelné, bočné i zadné nárazy rozptýlením energie nárazu, a zabraňuje tak deformácii kabíny, ktorá sa vyznačuje vysokou pevnosťou.

Novo vyvinutá vnútorná konštrukcia kapoty typu „vznášajúceho sa ostrova“ a konštrukcia mriežky v paneli medzi čelným sklom a kapotou motora, ktorá pohlcuje nárazy, zasa prispievajú k prvotriednej ochrane chodcov.