Provokácia

Renault si ani nemohol vybrať lepší okruh. Stanovenie rekordu na okruhu Suzuka je niečo, ako keby sa Honde vysmial do tváre. Práve Honda totiž tento okruh postavila. Časom sa vďaka svojmu netradičnému osmičkovému variantu stal legendou a pravidelne hostí Veľkú Cenu F1. Japonsko je okrem iného najväčším odberateľom Renaultov s logom RS. Predbehlo aj Francúzsko a Nemecko. Megane RS Trophy tam pritom ešte ani nebol zaradený do predaja. Mimoriadnu popularitu dokazuje viac ako 50 rezervácií pre Trophy R. Niektoré majú dokonca aj super drahý Carbon-Ceramic balíček.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Trophy R má rovnaký motor ako štandardné Trophy (300 k), ale je o 130 kg ľahšie, poskytuje vyšší prítlak a výrazne prepracovaný podvozok. S 18 zákrutami na Suzuke si poradil za rekordný čas, 2:25,454. Za volantom sedel pilot Laurent Hurgon. Renault Megane RS Trophy R tak drží rekordy na troch najslávnejších permanentných okruhoch sveta - Spa, Suzuka a Nürburgring. Otázka je jasná. Čo s tým spraví Honda so svojim Civicom Type R?

Zdroj: Renault