Holandský Úrad pre cestnú dopravu (RDW) má v Európskej únii pozíciu referenčného regulátora, jeho obvinenia preto berú všetci vážne a EÚ k nim musí zaujať jednoznačný postoj. Jeho posledné zistenie sa týka vybraných modelov automobiliek Jeep a Suzuki. Podľa Holanďanov obsahovali riadiace jednotky vybraných naftových modelov špeciálny softvér schopný rozoznávať homologizačné meranie a následne upraviť chod motora tak, aby vypúšťal menej emisií (konkrétne ide o oxidy dusíka).

Talianske motory v problémoch

EÚ okamžite požiadala dotknuté automobilky k vyjadreniu a následne ich vyzvala, aby „upravené“ autá zvolala do servisov a vybavila ich softvérom spĺňajúcim platné legislatívne kritériá. V prípade Jeepu ide o SUV Grand Cherokee s talianskym naftovým motorom, pri Suzuki sú to údajne naftové verzie modelu Vitara 1.6 DDiS (aj v tomto prípade pochádza motor z dielní automobilky Fiat). Uvedené motory však už nie sú v ponuke pre nové vozidlá, prípadné obmedzenia a zvolávacie servisné akcie sa tak dotknú len starších vozidiel. Podľa agentúry Reuters by v prípade neuposlúchnutia nariadení EÚ a nezvolania týchto áut do servisov mohlo dôjsť až k zákazu predaja modelov týchto automobiliek v celej Európe.

Zdroje: caarcopps.com, ČTK, Reuters, euractiv.com