Radovým šesťvalcom, ktoré tvorili svetovú špičku, pravdepodobne odzvonilo.

Radovým šesťvalcom, ktoré tvorili svetovú špičku, pravdepodobne odzvonilo.

Prvotné správy z minulého roku hovorili o 3,3 litrovom tri-turbo motore. Podľa informácií, ktoré priniesol insideline.com bude s najväčšou pravdepodobnosťou pod kapotou novej M3 pracovať vidlicový šesťvalec s dvojitým preplňovaním. Ak je to pravda, tak stojíme pred veľkou zmenou v BMW, ktoré dlhé roky presadzovalo svoje radové šesťvalce.
Prečo práve 90 stupňov? Pretože svojou konštrukciou dobre sadne pod kapotu. Vďaka unikátnej konštrukcii sa má zlepšiť odozva na stlačenie plynového pedálu a znížiť zohrievanie vzduchu po prechode medzichladičom. To ale nemôžeme potvrdiť, pretože v radoch BMW ide o absolútnu novinku.

Vysokootáčkové motory s atmosférickým nasávaním musia po 26 úspešných rokoch odísť. Veľká škoda!

Neistý bol aj objem motora. Najnovšie správy hovoria o rovných 3 litroch. Keďže ide o vidlicový šesťvalec úplne novej konštrukcie, nemusíme očakávať žiadnu zosekanú verziu V8. Insideline.com špekuluje aj o výkone novinky. Nová M3 by mala dosahovať 320 kW (435 k) a maximálny krútiaci moment 550 Nm. Keďže ide o absolútnu novinku, výsledná sila môže byť úplne iná. Len aby sa nezabudlo, aktuálna M3 s 4 litrovými motorom V8 s atmosférickým nasávaním má výkon 309 kW (420 k) a 400 Nm.

BMW po prvýkrát v histórii predstaví najprv štvordverový sedan a až potom dvojdverovú verziu.

BMW po prvýkrát v histórii predstaví najprv štvordverový sedan a až potom dvojdverovú verziu.

BMW dlhé roky presadzovalo svoje radové šesťvalce. Zo svojich motorov urobilo najlepšie pohonné jednotky na svete. Za potencionálnou zmenou môžeme opäť hľadať honbu za znižovaním emisií. Výrobca je jednoducho tlačený prostredníctvom ekologických limitov znižovať produkciu CO2 a teda znižovať spotrebu. Divízia M však nemôže vyrábať štvorvalcové jednaštvorky a tak neostáva nič iné ako preplňovanie. Možno sa len mýlim a v BMW sa proste rozhodli pre zmenu.

Nová M3 bude okrem toho oproti predošlej generácii väčšia. Tak ako celý automobilový priemysel aj BMW ide cestou znižovania hmotnosti. Napriek rozmerom bude novinka ľahšia o 34 kilogramov.

Zdroj insideline.com

Nová generácia M3 by vďaka diéte mohla vážiť len 1580 kg.

Nová generácia M3 by vďaka diéte mohla vážiť len 1580 kg.