Kia K900 alebo K9 bola na trhu od roku 2012, hlavne v USA, v domácej Južnej Kórei alebo v Rusku. Nová generácia, ktorú nedávno predstavili, by mala byť celosvetová a teda predajné úspechy by mohli zlepšiť úspechy aj v Európe.

Luxusná Kia K900 by mohla oživiť trh s luxusnými autami aj u nás, ak bude lacnejšia ako konkurencia. V opačnom prípade sa o úspech obávam.

Novinku Kia vyvíjala v spolupráci medzi dizajnovým centrom v Kórei a dizajnovým štúdiom v USA v Kalifornii. Oficiálnu svetovú premiéru bude mať K900 na autosalóne v New Yorku 28. marca. Hlavnými prednosťami modelu budú určite aj jeho rozmery. Veď rázvor predĺžili o nezanedbateľných 60 mm na úctyhodných 3 105 mm a k tomu skrátili predný a zadný previs. To prinesie viac priestoru vnútri a dynamickejšiu bočnú líniu s kratšími prevismi. Vpredu zaujmú „duplex“ LED svetlomety so špecifickým denným svietením.

CTRL C BMW + CTRL V a máme interiér Kia K900?

V interiéri vám musí napadnúť jediné slovo. BMW. Či už ide o tlačidlá na multifunkčnom volante, zobrazenie údajov na digitálnom displeji alebo vystupujúci displej navigácie a palubného infotainmentu, všetko akoby z oka vypadlo BMW. V tomto prípade by som sa naozaj nehanbil použiť slovo kopírovanie, a to pritom juhokórejské značky majú už doby kopírovania dávno za sebou. Zmenou tak budú azda len hodinky medzi stredovými výduchmi ventilácie od švajčiarskej značky Maurice Lacroix.

Po svetovej premiére sa dozvieme tiež možné pohonné jednotky, platforma FR, teda motor vpredu pozdĺžne a pohon zadných kolies, by mala z predchodcu zostať zachovaná. Uvidíme, či sa K900 dostane aj do slovenských predajní a obzvlášť za akú cenu.

Zdroj foto: Kia

Našťastie exteriér je špecifický, zboku je však viditeľný ďalší znak BMW, Hofmeisterovu krivku.