Pre nadšencov a priaznivcov superšportov je toto správa roka!

Napriek tomu, po 5 rokoch predaja ostáva predať už menej než 30 kusov! Aby to šlo rýchlejšie, chalani z koncernu VW Group pripravili skutočnú chuťovku - Super Sport. Jej úlohou nie je len doklepnúť predaj, v každom smere najextrémnejšieho sériového auta sveta. Ale hlavne novými odmeranými parametrami zavrieť držky všetkým "konkurentom", ktorí od príchodu Veyronu vždy vypichnú jednu z jeho schopností a v nej sa snažia zvíťaziť. Či už je to zrýchlenie, pružnosť, brzdenie, alebo najviac omieľaná maximálka. Všetkým uniká podstatná vec! Veyron ponúka všetky tieto šialené parametre v jednom balení. K tomu každodennú použiteľnosť a spoľahlivosť. Je podstatne jednoduchšie pripraviť auto len na maximálku, alebo dragster na zrýchlenie, keď tvorcovia na nič iné nemusia brať ohľad. Ale takéto rozprávanie by nemalo konca. Je dávno dokázané - lepšie než akékoľvek argumenty sú činy! V Bugatti to vedia. Pripravili preto SUPER VEYRON. Vrchol vrcholov, absolútnu špičku hierarchie automobilového stromu.

Všetkým známy, už legendárny, max. výkon sériového Veyrona 1001 k (736 kW) zo 4 turbami prepĺňaneho W16 s maximálkou 407 km/h poskočil pre verziu Super Sport na 882 kW (1 200 k) a krútiaci moment na 1 500 Nm. Veyron SS je navyše odľahčený, má upravenú aerodynamiku a všetky predpoklady byť nadobro autom, na ktoré už automobilová história nikdy nezabudne. Keď vo Francúzsku vyrobili a otestovali prvý kus Veyronu SS, nabalili auto aj testovacieho pilota Pierra Herniho Raphanela na cestu na najdlhšiu a najrovnejšiu testovaciu umelú trať sveta - Ehra Lessien v Nemecku, obďaleč Wolfsburgu. Hovorí sa, že sami tvorcovia boli zvedaví, čo Veyron SS dokáže. Podľa výpočtov odhadovali, že priemerná max. rýchlosť z dvoch pokusov, ktoré musí auto bez technickej pomoci zvládnuť v oboch smeroch jazdy za menej než hodinu, bude cca 425 km/h.

V prvom pokuse namerali 427,933 km/h. O pár minút neskôr, v opačnom smere dokonca 434,211 km/h! Prítomné autority z oboch platných pokusov stanovili priemer na šialených 431,072 km/h - nový rýchlostný svetový rekord pre sériovo vyrábané autá.

Pierre Henri za volantom Super Sportu šokoval nie len pritomných zástupcov Guinnessovej knihy rekordov, chalanov z TUV a prítomných zástupcov firmy Bugatti a VW, ale aj celý svet. V prvom pokuse sa podarilo zaznamenať rýchlosť 427,933 km/h, o pár minút neskôr v opačnom smere dokonca 434,211 km/h. Prítomné autority z týchto dvoch právoplatných pokusov stanovili priemer a nový svetový rekord pre sériovo vyrábané auto sveta na šialených 431,072 km/h.


Ako sme už písali v inom článku, prvých 5 kusov Bugatti Veyron 16.4 Super Sport vyrobili v rovnakom oranžovo-karbónovom obleku ako rekordérske auto. A nie len to, všetkých 5 modelov má dokonca navlas rovnakú špecifikáciu a výbavu. S výnimkou jednej veci! Maximálka týchto verzií bude aj v špeciálnom stíhacom móde obmedzená na 415 km/h. Najmä z bezpečnostných dôvodov s ohľadom na možnosti a výdrž pneumatík. Tie, aj keď špeciálne vyrobené pre toto použitie výrobca odporúča nepoužívať vo vyššej rýchlosti než 425 km/h. Keďže bežný majiteľ nemá k dispozícii celý tím mechanikov a špecialistov, ktorí môžu komplexne zhodnotiť stav auta, je lepšie hrať to na bezpečnosť. Napriek tomu, že nová mega mašina má o celých 16 km/h nižšiu maximálku, všetkých 5 kúskov si už našlo svojich štastných majiteľov :)

Pozrite si, ako taký test maximálky vyzerá. Na vlastnej koži ho 2x zažil známy redaktor James May - cpt. Slow, zo svetoznámej britskej relácie TopGear z BBC.

V prvom video je jeho pokus dosiahnuť maximálku štandardného modelu Veyron 16.4

Druhé video, nakrútené o cca 2. roky neskôr, dokumentuje Mayov pokus ísť vo Veyrone Super Sport čo najviac...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov