Volkswagen sa v rámci novej stratégie nazvanej New Auto púšťa do úplne nových oblastí mobility. Výsledkom je koncept Gen.Travel, čisto elektricky poháňaný automobil, ktorý by mal svojich pasažierov prepravovať za ich cieľom výlučne autonómne.

VW popisuje svoju novinku ako mix sedanu a MPV, o elegantnom výsledku sa ale veľmi hovoriť nedá. Vyzerá trochu ako dve krabice v jednom, zaujímavé sú na nej ale minimálne dve veci. V prvom rade veľké krídlové dvere a potom fakt, že by ste na tomto aute márne hľadali typické logo. Namiesto neho koncern prezentuje tento model ako produkt Volkswagen Goup.

Gen.Travel má byť ale príťažlivý predovšetkým pre posádku, auto ako také majú totiž prevádzkovať firmy ponúkajúce cestovný servis. Inak povedané – mobilita ako služba.

Aby vozidlo vyhovelo rôznym potrebám, má modulárnu koncepciu kabíny, ktorú je možné individuálne prispôsobiť pre každú konkrétnu cestu v denných či nočných hodinách. V závislosti na konfigurácii dostanete buď štyri sedadlá otočené proti sebe a konferenčný stolík, ak sa presúvate v skupine a potrebujete pracovať. Má to byť ideál na služobné cesty.

Ak sa vaša práca predĺži, cestou späť môžu dvaja cestujúci využiť Gen.Travel ako mobilný hotel, pričom sedadlá majú mať bližšie nepopísaný zádržný bezpečnostný systém, ktorý pri nehode ochráni aj spiacich pasažierov. Systém osvetlenia by mal zabezpečiť hlboký spánok navzdory pohybu tým, že podporí produkciu spánkového hormónu, melatonínu.

Ak budete cestovať s rodinou, o zábavu by sa mal postarať systém s rozšírenou realitou či možnosťou otočiť sedadlá podľa potreby. Ak trpíte kinetózou, o jej potlačenie by sa malo opäť postarať aktívne ambientné osvetlenie.

Volkswagen neposkytol žiadne konkrétne informácie o pohone, veľkosti batérií či aký by mal mať Gen.Travel dojazd. Prezradil len, že by auto malo mať aktívny podvozok schopný kompenzovať vertikálne i bočné pohyby pri zrýchlení, brzdení či v zákrutách a postarať sa samozrejme v prvom rade o vysoký komfort jazdy. O predĺženie dojazdu by sa potom mala starať umelá inteligencia schopná spájať tieto vozidlá s rovnakým konkrétnym cieľom do „vláčikov“, čím by sa zníži aerodynamický odpor a predĺžil dojazd.

Wolfsburg zároveň dáva najavo, že tento automobil nikdy nepôjde do sériovej výroby. Ide o výskumný projekt. Niektoré jednotlivé prvky by sa však časom mohli objaviť v produkčných modeloch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: VW