"Chceme sa viac zamerať na kvalitu a na marže,“ hovorí na adresu novej koncernovej taktiky otvorene Arno Antlitz, finančný riaditeľ značky VW. Ako ďalej doplnil, kľúčovým ukazovateľom už nebude počet vyrobených áut, ani podiel na trhu, ale marža, ktorú z ich predaja koncernové automobilky získajú. V preklade do ľudskej reči to znamená, že VW sa pripravuje na predaj drahších áut. To rovno koniec koncov Antlitz potvrdzuje slovami: „Chceme sa sústrediť na výrobu a predaj ziskovejších prémiových vozidiel.“ Kým koncern VW momentálne ponúka približne 100 rôznych modelov, do budúcna ich počet zredukuje o masívnych 60 %.

Zabudnite na ľudové autá, odteraz budeme drahí, no prémioví

Nová stratégia koncernu VW ukazuje, že nás skutočne čaká transformácia automobilového trhu. Postupný odchod cenovo dostupných áut so spaľovacími motormi a ich nahradenie drahými elektromobilmi v podstate ani iný možný postup nepripúšťa. Výrobcovia pritom vyššie ceny svojich áut budú musieť odôvodniť, čo najmä v nižších segmentoch doteraz obsadených prevažne jednoduchšími autami rozhodne nebude ľahké. Jednou z možností je práve výroba prestížnejších vozidiel s prémiovým charakterom. Ako uvádza agentúra Reuters, nová taktika je o 180° obrátený prístup, aký pred časom razil bývalý šéf VW, Martin Winterkorn. Ten totiž zdôrazňoval, že úlohou VW bude dohnať v počte predávaných áut koncern GM a Toyotu. Doba sa však mení a vyžaduje zmenu prístupu. Dostupným malým Volkswagenom je tak, zdá sa, definitívny koniec.

zdroj: Reuters