Dôkladnú kontrolu potrebuje aj mechanizmus sklápania strechy. Pokiaľ je strecha ovládaná manuálne, mala by ísť ľahko a nikde nedrhnúť. V prípade elektrického ovládania vyskúšajte poriadne funkčnosť. Pokiaľ to vozidlo umožňuje, tak aj počas jazdy.
Kupujete kabriolet? Pozrite na čo si dávať pozor

Kabriolet má štyri miesta na sedenie a je určený skôr na pohodovú jazdu. (napr. Volvo C70, BMW 3 cabrio, Renault Megane CC a pod.)

Mnohí motoristi berú kabrio ako sezónne vozidlo, ktoré využívajú len v teplých mesiacoch roka. Pokiaľ však nepotrebujete v kufri prevážať kopu nepotrebných vecí, dokážete s otvoreným autom žiť aj po celý rok. Mnohí ľudia sa tiež boja plátennej alebo koženkovej strechy. Má to nejaký dôvod? Dobre udržiavaná strecha vydrží roky a dokonca aj v mrazivých podmienkach bez garáže. Samozrejme, garáž je výhodou. V zime v teplotách pod 10 stupňov sa však neodporúča „soft“ strechy skladať pretože pri ohýbaní môže materiál popraskať. Plátennej streche tiež škodí posypová soľ. Ideálnou výbavou do zimy je tzv. hardtop. Teda pevná strecha z plastu, ktorú máte na aute v zimnom období.


Dobrou voľbou môže byť kabriolet alebo roadster s pevnou sklápateľnou strechou. Tá nepodlieha vplyvom počasia a navyše je odolnejšia voči mechanickému poškodeniu. Pevná sklápateľná strecha býva zvyčajne aj tichšia. Na druhej strane má vyššiu hmotnosť a častokrát aj komplikovanejšiu konštrukciu.


Mnohé roadstery a kabriolety majú strechu riešenú tak, že sa skladá do batožinového priestoru. V prípade, že chcete jazdiť so strechou dolu, je batožinový priestor značne obmedzený. Roadster poskytne na rozdiel od kabrioletu len dve miesta na sedenie. No batožinový priestor je väčšinou dostatočný aj na týždňovú dovolenku.

Kupujete kabriolet? Pozrite na čo si dávať pozor

Roadster ponúka len dve miesta na sedenie a väčšinou aj športové jazdné vlastnosti (napr. Mazda MX-5, BMW Z3/Z4, Mercedes SLK a pod.)

Na čo si dávať pozor pri nákupe kabrioletu?

Tým, že majú kabriolety a roadstery sklápateľnú strechu, je dôležitá jej dôkladná kontrola. Strechu prekontrolujte opticky, hľadajte trhliny prípadne popraskané miesta, najmä pri švoch. Ideálne je odskúšať aj tesnosť strechy. Auto vezmite na wapku a vyskúšajte, či sa dovnútra nedostáva voda. Ale pozor, vodu striekajte z dostatočnej vzdialenosti! Nie bližšie ako 1 – 1,5 metra! Inak môžete strechu poškodiť. Prekontrolujte aj interiér, či nenájdete stopy po zatekaní vody (ak sa dá pozrite sa aj pod čalúnenie a koberčeky).


Dôkladnú kontrolu potrebuje aj mechanizmus sklápania strechy. Pokiaľ je strecha ovládaná manuálne, mala by ísť ľahko a nikde nedrhnúť. V prípade elektrického ovládania vyskúšajte poriadne funkčnosť. Pokiaľ to vozidlo umožňuje, tak aj počas jazdy. Kabriolety majú horšiu torznú tuhosť karosérie a môžu sa krútiť. Pri niektorých autách sa potom stáva, že strecha nezapadne do zámkov. Oprava pokrútenej karosérie je drahá a veľmi komplikovaná.


V prípade plátennej, alebo koženkovej strechy si zistite, koľko vás bude stáť jej prípadná výmena, lebo je jasné, že nevydrží väčne. V prípade starších áut sa uistite, či ponúka dostatočnú ochranu pri prevrátení (ochranný rám).


Najväčší predajca ojazdených áut v strednej a východnej Európe AAA AUTO International očakáva podľa doterajších štatistík rekordný záujem práve o kabriolety. Od začiatku roka do polovice mája popustilo brány bazára len v Českej republike a na Slovensku dvakrát viac vozidiel ako vlani. Niektoré modely boli naozaj výnimočné. „Teplejšie počasie, road movie, zvyšujúca sa životná úroveň a stupeň vybavenia domácností klasickými vozidlami alebo kombinácia všetkých týchto faktorov, jedno je jasné: romantická jazda s otvoreným nebom nad hlavou láka čoraz viac zákazníkov. Tento rok si tak z našich predajných miest v oboch krajinách odviezli už dvakrát viac kabrioletov, ako vlani za rovnaké obdobie, okrem iného jedno BMW M6 a sedem Mercedesov SL a SLK. A na Slovensku sme zaznamenali dokonca osemnásobné zvýšenie záujmu, čo je v celej Európe skutočne unikátna hodnota," uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

Od nákupu ideálneho vozidla pre dlhé letné dni aj nočné výjazdy záujemcov neodrádza ani vyššia cena. Za vietor vo vlasoch v horúcom letnom dni zaplatí záujemca skoro trikrát takú cenu, než keby si vybrali bežný model konkrétneho vozidla. "To, že si takú hračku za vyššiu obstarávaciu cenu a väčším nárokom na prevádzku nemôže dovoliť každý, atraktivitu kabrioletov zrejme naopak ešte zvyšuje," uvažuje Karolína Topolová. Nákup ojazdeného auta za výhodnú cenu je v takomto prípade pre mnoho ľudí vítaným kompromisom, najmä keď nákup auta s pevnou sťahovacou strechou už dnes nemusí nutne znamenať ani zase tak veľký ústupok, pokiaľ ide o jeho praktické využitie.