Druhý produkt Škody, ktorá v rámci koncernu Volkswagen prevzala zodpovednosť za aktivity na indickom trhu a zároveň zabezpečuje i vývoj nových modelov na upravenej modulárnej platforme MQB A0-IN, je na svete. 

Štvordverová Slavia nasleduje crossover Kushaq a Volkswagen Taigun, pričom tieto tri vozidlá a štvrtý pripravovaný model (tiež sedan, ale s logom VW), majú do roku 2025 za úlohu získať pre obe značky minimálne päťpercentný tržný podiel. Či sa to Škode skutočne podarí, v tejto otvorené, môžeme sa však detailnejšie pozrieť na produkt, ktorým chce niečo také dosiahnuť.

Novinka je dlhá 4541 milimetrov, široká len 1752 mm (a v porovnaní s Fabiou teda o 28 mm štíhlejšia), vysoká 1487 mm a nápravy má od seba vzdialené 2651 mm. Aj kvôli horším cestám má auto svetlú výšku 179 mm, len 15 alebo 16-palcové disky s pneumatikami s väčším profilovým číslom a vyššie má byť z rovnakého dôvodu umiestnené dokonca i nasávanie.

Keď už sme v motorovom priestore, môžeme pripomenúť, že Slavia dostane výlučne preplňované benzínové motory kombinované s pohonom predných kolies. Základný litrový trojvalec má 115 koní a 175 Nm a je spárovaný buď so štandardným šesťstupňovým manuálom alebo príplatkovým šesťstupňovým automatom.

Väčší štvorvalec TSI Evo má objem 1,5 litra, turbodúchadlo s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek a pôvodné liatinové vložky nahradila plazmovo nanášaná prášková klzná vrstva s hrúbkou len 150 mikrometrov. Podľa Škody sa tým podarilo významne znížiť vnútorné trenie, zlepšiť sa mal i odvod tepla zo spaľovacích priestorov a vo výsledku má byť motor úspornejší a produkovať menej emisií.

Silnejší agregát disponuje – v záujme zvýšenia prevádzkovej efektivity – tiež systémom odpojovania dvoch valcov (ACT) a automobilka ho kombinuje buď s manuálom alebo sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Dynamika je v tejto chvíli neznáma, štvorvalec však má 150 koní a maximálny krútiaci moment 250 newtonmetrov.

Indická prémia

Aby auto pôsobilo luxusnejším dojmom, dostalo predné svetlá s denným svietením LED, chrómovanú masku chladiča a podobne upravené vonkajšie kľučky dverí, plakety na predných blatníkoch s nápismi Škoda, dvojfarebné šestnástky, a pretože je to pre indických zákazníkov dôležité, v ponuke je tiež elektricky ovládané strešné okno.

Samozrejme je k dispozícii aj s automatickou klimatizáciou Climatronic s dotykovým displejom a kvôli indickým podmienkam si môžete objednať kožou čalúnené sedadlá, ktorým síce chýba vyhrievanie, ale môže ich mať s ventiláciou.

V päťmiestnom interiéri nájdete bezdrôtové nabíjanie pre mobilné telefóny, dvojicu konektorov USB C, príplatkový 10-palcový dotykový displej multimediálneho systému (základný má 7“), ambientné osvetlenie, bezkľúčové štartovanie, ale tiež digitálny prístrojový panel a množstvo odkladacích priestorov. Posádka má k dispozícii batožinový priestor so základným objemom 521 litrov, ktorý môžete sklopením asymetricky delených sedadiel v pomere 60:40 zväčšiť na 1050 litrov.

Že ide o menej obvykle koncipovaný automobil, dokazuje okrem strešného okna, zvýšeného podvozku a ventilovaných sedadiel i úprava palubnej dosky, ktorá dovoľuje „mať stále na očiach pevne pripevnený talizman pre šťastie“.

Pokiaľ ide o bezpečnosť, Škoda možno v konštrukcii urobila nejaké kompromisy, na prvý pohľad sa to ale veľmi poznať nedá. Zákazníci dostanú šesť airbagov, stabilizačný program, dokúpiť si môžete elektronickú uzávierku diferenciálu XDS alebo XDS+, nechýba Isofix, monitorovanie tlaku v pneumatikách, asistent rozjazdu do kopca, tempomat, svetelný i dažďový senzor alebo takzvaná multikolízna brzda, ktorá po nehode podrží tlak v systéme a tým zabráni ďalšiemu nežiadúcemu pohybu.

Kde sa šetrilo, je samozrejme elektronika, takže v tomto aute by ste márne pátrali po systéme čítania dopravných značiek, kontrole neúmyselného opustenia jazdného pruhu, asistentovi mŕtvych uhlov a podobných európskych vymoženostiach. Ono je ale dosť možné, že by si ich s radosťou odpustilo dosť motoristov i na starom kontinente, ak by tým mohli znížiť cenu kupovaného produktu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 37 obrázkov