Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

O novú tvár Lady sa postaral šéfdizajnér Steve Mattin. Dlhú dobu sledoval rôzne autá konkurencie a vytvoril nový štýl, ktorému kraľuje písmeno X. Vestu a X-Ray 2 postavili ako prvé v novom dizajnovom jazyku. Postupne ho aplikujú na všetky typy automobilky. Prelisy v tvare X nezakomponoval Mattin len na boky áut, tvary písmena X nájdeme aj prednej maske, alebo zadných častiach konceptov.

Lada už nemieri len na ruský trh, chce si odhryznúť aj z európskeho koláča. Typom Vesta chce konkurovať Škode Octavia a bojovať hlavne nízkou cenou.

Ako to už býva, pretekárska Lada Vesta WTCC musí vychádzať z produkčného typu, ktorým bude Lada Vesta. Fabrika pri konštrukcii využila alianciu, ktorú tvorí s koncernom Renault-Nissan a sedan postavili na podvozkovej platforme Renaultu Mégane. Rozmermi patrí Vesta to rovnakej kategórie ako Škoda Octavia. Ruský stroj je dlhý 4,35 m a rázvor náprav 2,65 m sľubuje aj dostatok priestoru v kabíne. Vesta chce proti Octavii zabojovať hlavne cenou. Zatiaľ nepadla žiadna oficiálna suma, ale v zákulisí sa hovorí o cene 400 000 rubľov, teda v prepočte 8120 eur. Lada začne predávať Vestu v septembri 2015.

Lada Vesta

Lada Vesta vôbec nevyzerá zle

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Lada okrem Vesty predstavila aj crossover X-Ray 2. Aj tu ťažia zo spolupráce s Renaultom. X-Ray 2 technicky vychádza z Dacie Sandero Stepway. Crossover s dĺžkou 4,2 m je o niečo kratší ako sedan. Pre X-Ray 2 zvolili 5-dverovú karosériu. Lada predpokladá, že do predaja by sa mohol dostať v prvom štvrťroku 2016.

Ak sa pozrieme dovnútra, zistíme že interiéry sa veľmi podobajú. Prístrojovej doske dominuje ukazovateľ rýchlosti. Zaujme aj veľký dotykový displej, či ovládače pod ním. Dizajnérom sa podarilo v oboch prípadoch vytvoriť jednoduchý a hlavne funkčný interiér, ktorý nepôsobí strohým dojmom.

Lada X-Ray 2

Lada X-Ray 2 vychádza z Dacie Sandero Stepway

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Aj v prípade motorov Lada okrem vlastnej produkcie siahne po agregátoch koncernu Renault-Nissan. Sústredia sa na benzínové motory. Pod kapotou sériovej Vesty a X-Ray 2 nájdeme 1,6 litrové 4-valce. Z dielne Lady pochádza atmosférická 1,6-ka, v dvoch verziách. 8 ventilový motor ponúkne 64 kW (84 k) a 16 ventilový 78 kW (106 k). Od Nissanu si požičajú 1,6-ku s výkonom 84 kW (114 k). Hovorí sa aj o prepĺňanom motore s objemom 1,4 litra, ktorý produkuje 90 kW (122 k). Všetky motory skombinujú s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Do úvahy však prichádza aj robotizovaný manuál. Ich hlavným trhom je Rusko a tam nafta nie je príliš v kurze, preto o dieseli zatiaľ neuvažujú.