Herbert Diess, súčasný šéf koncernu VW, môže byť spokojný. Dozorná rada schválila jeho stratégiu postupnej elektrifikácie koncernu, znižovania nákladov a zvyšovania efektivity. Majitelia mu tým vyjadrili dôveru, vďala čomu sa teraz môže Diess oprieť do kormidla ešte výraznejšie a prejsť od rečí k činom. Potvrdil tiež, že značky Lamborghnini ani Ducati neopustia rodinu a aj naďalej zostávajú súčasťou portfólia VW.

Lamborghini zostáva v rodine VW, vďaka SUV Urus dokáže do pokladne už dnes prinášať potrebné peniaze.

Ušetríme aj tam, kde sme doteraz plytvali

Trochu strašidelne znie plán na šetrenie peňazí. Ako to už chodí, všetky značky budú musieť pritiahnuť opasky a s koncernovými peniazmi narábať ešte efektívnejšie. Diess však prízvukoval, že si nemôžu dovoliť šetriť na kvalite a akékoľvek ďalšie zaváhanie pri uvádzaní kľúčových elektrických áut a nových úsporných modelov je neprípustné. Reagoval tak na obavy a nedávne problémy pri uvádzaní modelov Golf VIII/Octavia IV/Leon IV a VW ID.3. Podľa určenej stratégie by mal koncern do roku 2023 ušetriť 5 % na prevádzkových nákladoch a ďalších 7 % pri nákupoch od subdodávateľov.

Šetrenie peňazí sa údajne nemá negatívne prejaviť na kvalite koncernových vozidiel.

Bentley prejde na elektriku

Spomínate si na relatívne nedávne vyhlásenie šéfa značky Bentley o tom, že sa k elektrifikácii svojich modelov neznížia? Údajne by boli elektrické Bentley príliš ťažké a nemali by potrebný dojazd. Tak to už neplatí, spolu s Audi totiž bude Bentley predstavovať výkladnú technologickú skriňu koncernu a udávať tempo v napredovaní elektrifikácie koncernových áut. Svetlú budúcnosť má mať aj projekt Artemis z dielní Audi, luxusný elektromobil blízkej budúcnosti sa totiž pretransformuje aj na model s logom Bentley. Že by elektrický nástupca legendárnej limuzíny Mulsanne? Zdá sa, že áno.

Z technologického projektu Artemis by mali vzísť elektrické limuzíny Audi a Bentley.