Majitelia hodnotili viac než 400 rôznych áut od 37 automobilových značiek. Účastníci boli požiadaní o vyplnenie online dotazníka, v ktorom uviedli vek svojho vozidla, počet najazdených kilometrov a prípadné vzniknuté poruchy. Na základe týchto údajov potom bolo vypočítané skóre spoľahlivosti jednotlivých značiek.

zdroj: euroconsumer.org

Rovnaké správy prichádzajú aj z USA

Podľa známej agentúry J.D.Power, Lexus vedie v rebríčku zákazníckych služieb. Japonský výrobca má tiež najvyššie skóre v celkovom hodnotení, ktoré zahŕňalo luxusné a populárne značky automobilov.

Vysoké skóre značky

V prieskume získal Lexus 889 bodov z 1 000 možných. Je to o 25 bodov viac, ako bol priemer v segmente prémiových vozidiel. Výsledok takisto výrazne prevyšuje výsledky výrobcov populárnych áut. Lexus zlepšil výsledok z minulého roka, keď mu priznali  881 bodov. V najnovšom prieskume sa hneď za Lexusom umiestnili značky Cadillac a Porsche s výsledkom 882 bodov a prvú päticu dopĺňajú značky Infiniti a Lincoln s výsledkami  875 a 872 bodov.

Komplexný prieskum

Rebríček vypracovali na základe prieskumov ankety medzi viac ako 71-tisíc majiteľmi a používateľmi vozidiel z ročníkov 2016 - 2019. Analýza zohľadňovala päť oblastí, ktoré sú spojené so službami zákazníkom. Posudzovali úroveň služieb, spôsob ich spustenia, akceptáciu vozidla, postup servisných poradcov a kvalitu infraštruktúry. Prieskum sa uskutočnil od augusta do decembra 2019. Prieskum tiež ukázal, že spokojnosť zákazníkov s kvalitou služieb v autosalónoch sa každý rok zvyšuje. Podľa jeho výsledkov predstavuje priemerné skóre pre automobilový trh v USA 837 bodov. To znamená nárast už piaty rok za sebou.