Druhá verzia má kompaktný zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1 998 cm3 a hmotnosťou 160 kg. Vďaka nemu Lexus RC 200t ponúka slušný maximálny výkon 180 kW (245 koní) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dvojdverové kupé má celkovú dĺžku 4 695 mm, šírku 1 840 mm, výšku 1 395 mm a rázvor 2 730 mm. Lexus RC zaujme nízkym profilom a široko rozkročeným postojom. Prostredie kokpitu navrhovali predovšetkým pre vodiča a dizajnéri ho rozdelili na hornú oblasť zobrazovania a spodnú zónu s ovládacími prvkami. Vodičovi by malo toto riešenie priniesť ergonomické, rýchle a intuitívne ovládanie všetkých systémov.

V hornej časti určenej na zobrazovanie sa nachádza prístrojový panel a multifunkčný farebný 7" displej. Na športovo pojatom paneli so združenými prístrojmi teraz zaujme príkladne čitateľný rýchlomer a otáčkomer s veľkým priemerom, medzi ktorými sa nachádza centrálny multi-informačný displej 4,2" ovládaný z volantu.

V spodnej zóne určenej na ovládanie nájdeme rozvrstvenú stredovú konzolu, do ktorej je zabudovaná buď multimediálna sústava LDA (Lexus Display Audio) s ovládaním pomocou joysticku, alebo navigácia typu EMVN (Electro Multi Vision Navigation). Na jej ovládanie je určený dotykový ovládač Lexus RTI (Remote Touch Interface) druhej generácie.

Lexus RC 200t a 300h

Už aj Lexus vymieňa atmosféry za prepĺňané motory

Lexus RC 300h má plnohodnotný hybridný pohon, teda dokáže fungovať nezávisle v režime samotného spaľovacieho motora, samotného elektromotora, alebo ako spojenie oboch. Lexus RC 300h kombinuje výkonný elektromotor 105 kW (143 koní) so zážihovým štvorvalcom 2,5 litra. Spaľovací motor využíva technológiu duálneho vstrekovania paliva D-4S a Atkinsonov cyklus. Výsledkom je celkový výkon 164 kW (223 koní), ktorý putuje na zadné kolesá. RC 300h akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a rozbehne sa na 190 km/h. Priemerná normovaná spotreba paliva je 4,7 l/100 km a emisie CO2 sú na úrovni 108 g/km. O hladké radenie sa stará variátorová prevodovka E-CVT, ktorá disponuje aj možnosťou ručného radenia v šesťstupňovom sekvenčnom režime (Shiftmatic) s ovládaním pomocou páčok pod volantom.

Druhá verzia má kompaktný zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1 998 cm3 a hmotnosťou 160 kg. Vďaka nemu Lexus RC 200t ponúka slušný maximálny výkon 180 kW (245 koní) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm. Vozidlo tak zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a rozbehne sa až na 230 km/h. Papierová spotrebu paliva je len 7,2 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 s hodnotou 166 g/km. Technológia D-4ST kombinuje vysokotlakové vstrekovanie paliva priamo do valcov a nízkotlakové vstrekovanie do nasávacieho kanála. Týmto spôsobom je zaistené optimálne a rovnomerné spaľovanie aj pri vysokom zaťažení motora a nízkych teplotách. Zároveň sa tak eliminuje tvorba nánosov uhlíka v útrobách agregátu. Hnací moment preplňovaného dvojlitrového agregátu prenáša na zadné kolesá vydarený osemstupňový automat SPDS (Sport Direct Shift), ktorý poznáme z modelu RC F. Prevodovka napr. nepreradí na vyšší stupeň v zákrute, aby ste mali pri výjazde optimálne otáčky.
 

Lexus RC 200t a 300h

Lexus RX so šesťvalcom dostanú len v Severnej Amerike. V Európe si môžeme vybrať medzi atmosférou V8, turbom 200t a hybridom 300h.

Aby dnes dostala automobilka výborné hodnotenie v testoch EuroNCAP, potrebuje okrem výbornej pasívnej bezpečnosti aj aktívne prvky, ktoré pomôžu v krízových situáciách vodičovi. Lexus RC stavia preto na stabilizačnom systéme Lexus VDIM (integrované riadenie dynamiky vozidla) s prepracovaným bezpečnostným systémom na predchádzanie kolízií (PCS), ktorého súčasťou je aj adaptívny tempomat (ACC). Medzi ďalšími technológiami aktívnej bezpečnosti nájdeme systém na sledovanie mŕtvych uhlov (BSM), výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) upozorňujúci na vozidlá počas cúvania, systém na sledovanie jazdných pruhov (LDA), systém kontroly tlaku v pneumatikách s identifikáciou kolesa (AL-TPWS) a automatické diaľkové svetlá (AHB). Medzi bezpečnostnými prvkami nechýba ani vyskakovacia kapota, ktorá dovolila použiť dizajnérom čo najnižší čelný profil vozidla a súčasne zaisťuje optimálnu ochranu chodcov pri náraze.

Cena modelu RC 200t vo výbave Executive začína na 45 670 €. Hybrid stojí o niečo viac, konkrétne 47 100 €. Kompletný cenník typu RC.


Zdroj: tlačová správa

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov