Teda, že ide o LC, tipujeme zo siluety, ktorá sa objavila na oficiálnom instagramovom účte severoamerického tímu Lexus Racing. Z poriadne a samozrejme zámerne zatmavenej fotografie toho nie je veľa vidieť, väčšina diskutujúci sa však podľa siluety kupé či zadných blatníkov zhoduje na tom, že to musí byť vyladené LC. Pravdou totiž je, že druhým dvojdverovým modelom v ponuke Lexusu je už len RC a to v plnohodnotnej ostrej verzii F už nejakú dobu existuje.

Aj keď je na zábere príliš málo vecí, ktorých by sme sa mohli chytiť, jeden detail tu predsa len vyčnieva nad ostatnými, a to doslovne. Máme totiž na mysli vypuklú strednú časť prednej kapoty, ktorá sa stala vcelku charakteristickým prvkom modelov F a nájdete ju i na aktuálnom RC F a IS 500 F Sport. Čím sa dostávame k hlavnej otázke dňa: pozeráme sa na úplne nový LC F alebo „len“ na mierne vylepšenú verziu LC F Sport?

F alebo F Sport?

Ak pôjde o Sport, potom čakajte maximálne mierne úpravy na podvozku, nejaký ten dizajnový balíček naštepený na pôvodnú karosériu, ďalej zdokonalený interiér a sériový motor. V8 alebo dokonca V6 s elektromotorom. Ak je to ale skutočné „eFko“, potom si buďte istí, že to neskončí len „bižutériou“.

To najlepšie, čo Lexus momentálne pre športové modely má, je päťlitrový atmosférický osemvalec 2UR-GSE s výkonom 351 kW, teda 477 koní, respektíve dnes po úprave kvôli emisiám 341 kW/464 koní. Lenže ten pod kapotou LC 500 už pracuje. Môže F dostať niečo lepšie?

Povestné malé vtáctvo na streche štebotá, že môže. Lexus vraj vyvíja dvakrát preplňovaný vysokovýkonný vidlicový šesťvalec, ktorý síce s ohľadom na menší počet valcov nemôžeme nazvať ideálom, ale mal by byť schopný poskytnúť minimálne 600 koní a s veľkou pravdepodobnosťou tiež nižšiu hmotnosť nad prednou nápravou. Čo nám v tomto príbehu trochu chýba, je nejaký termín premiéry, prípadne dostupnosť v Európe. Tak držte palce, nech ten postupný fotografický striptíz netrvá zase pol roka.