Nový Mercedes S63 AMG by sme mohli charakterizovať - a bolo by to tak asi najlepšie - iba číslami. Pretože tak najlepšie vypovedajú o tom, čo vlastne u AMG stvorili. Najzaujímavejšie sú tieto - 585, 900 a 4,4. Jasné? Výkon 430 kW, teda 585 koní, pochádza z 5,5-litrového osemvalca dopovaného dvomi turbami, a na zadnú nápravu ide i krútiaci moment 900 Nm. Papierovo má napríklad na to, aby dokázal poraziť v šprinte na stovku Porsche Carrera 4, pretože kilečko pokorí za 4,4 sekúnd. To už je čo povedať, keďže tento "cvalík" váži 1970 kilogramov, napriek tomu, že je o 100 kíl ľahší než predchodzia generácia. Štvorkolka 4Matic je na stovke ešte rýchlejšie, za 4,0 sekúnd. Maximálna rýcjlosť je potom obmedzená klasicky nemecky, teda 250 km/h. Výkon krotia karbón-keramické brzdy s priemerom 420 mm v 19-palcových diskoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
S63 AMG s 585 k a 900 Nm je zatiaľ najvýkonnejšie S-ko. Kým nepríde S65 AMG... Potom sa asi zatrasie zem

Rozdiel medzi 4Matic a zadokolkou nie je len v distribúcii výkonu, ale i v konštrukcii podvozku. Zatiaľ čo 4Matic má konvenčné oceľové pružiny a adaptívnymi tlmičmi, zadokolka má pneumatické pérovanie Magic Body Control, ktorého správanie nastavuje počítač na základe informácií z kamery, ktorá sleduje vozovku pred autom. Spotreba je - aspoň na papieri - 10,1 l/100km a Mercedes-Benz týmto motorom spĺňa i normu Euro 6, ktorá začne platiť za dva roky. Emisie sú v limitoch i vďaka tomu, že je to hybrid. Pri AMG verzii sa hľadalo najmä miesto, kde by sa dalo ušetriť niečo na hmotnosti. S63 AMG používa novú lítium-iontovú batériu s kapacitou 78Ah, ktorá je ľahšia o 20 kilogramov. A napríklad priehlbeň pre rezervu je vyrobená z karbónu. Takýmto detailom odpovedá i číslo na cenovke. Cena krátkej verzie začína na 149 880 Eur, za S63 AMG 4Matic si pýtajú 152 617 Eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov