Akumulátory pre 40-tonovú jazdnú súpravu na dostatočný dojazd majú vážiť až 10 ton. 

Nákladné auto na elektrický pohon tak čoskoro nepríde. Podľa predstaviteľov európskych automobiliek hrá v neprospech aj klimatické pásmo prevažnej časti Európy. V zimných mesiacoch by išla až polovica energie na vytápanie kabíny. 

Predstavitelia však vidia zmysel v prímestskej a medzimestskej ako kamiónovej, tak autobusovej preprave. Pre medzinárodnú kamiónovú dopravu má podstatne väčší zmysel hybrid. Ten by mali využívať najmä pri pohybe v meste, zatiaľ čo medzi mestami by boli kamióny poháňané na klasický zdroj paliva. Predpokladá sa, že časom by klasickú naftu v spojení s hybridom mohol nahradiť biometán alebo iné syntetické palivá.

Rovnako dávajú šancu aj trolejom, ktoré už teraz testujú v Nemecku. Ďalej tvrdia, že pre zlepšenie kvality ovzdušia je nevyhnutné obnoviť vozové parky novými vozidlami.

Na druhej strane výrobcovia kritizujú politiku Nemecka. Tam totiž očakávajú do roku 2030 nárast kamiónovej dopravy o 30 % a pritom chcú znížiť súčasnú úroveň emisií o 40 %.

Intenzita kamiónovej dopravy z roka na rok rastie. Pomaly, ale isto sa bublina nafukuje, a jednoducho bez kvalitných ciest môže veľmi rýchlo prasknúť. Zlepšiť sa to môže aj využitím železníc, poprípade digitalizovaným prepojením nákladných búrz s nákladnými vozidlami, čím by sa zabezpečilo efektívnejšie vyťaženie nákladiakov. Klasické diaľnice by sa tak mali stať aj dátovými diaľnicami. Keď to ale myslia vážne, tak Slovensko bude na úrovni ARPANET-u zo 70 rokov.... 

Foto: electrek.co